Kolmapäeval kogunenud maailma mootorspordi nõukogu (WMSC) koosolekul pandi paika, milliste masinatega hakatakse 2027. aastal autoralli MM-sarjas sõitma. Reeglid tekitasid WRC-tiimide pealikutes erinevaid arvamusi.
Tiimipealikud on WRC-sarja uue suunaga rahul, aga mõnele teeb muret üks oluline osa
Senised Rally1-autod jäetakse kõrvale. Sellenimeline klass küll jääb, kuid palju tehnilisi aspekte, nende seas mootor, jõuülekanne ja pidurid, võetakse üle praegustelt Rally2-autodelt
Muudatuste peamine eesmärk on kulude kokkuhoid. Nõnda fikseeriti ära, et tulevikus on WRC-masinate maksimaalne maksumus 345 000 eurot ehk rohkem kui poole vähem kui praegu. Täpselt sama palju maksid kõrgeima klassi masinad ka vahemikus 2012–2016. Nii hakkavad kuningliku klassi sõiduriistad maksma umbes 50 000 eurot rohkem kui praegused Rally2-autod.
Heakskiidu saanud reeglitest nähtub, et autoralli MM-sarja esialgseks sihiks on jätkata kestlike kütustega sisepõlemismootoritega, kuid lisaklauslite näol on siiski tulevikus võimalik hübriid- ja elektrilahenduste lisamine. Uus Rally1-autode periood peaks kestma kuni kümme aastat.
Oluline muudatus seisneb ka uute masinate turvapuuride reeglites, mille kuju muudetakse, võimaldades neid seeläbi paigaldada erinevatele masinatüüpidele, olgu nendeks luukpärad, sedaanid, maasturid või spetsiaalsed rallilahendused. Senised Rally1-autod baseerusid puhtalt linnamaasturitel.
Uued reeglid tekitasid tiimijuhtide seas elavaid arutelusid. Peamiselt peatuti aga auto hinna juures, mille kohta ütlesid Monza sõurallil nii Hyundai WRC-programmi juht Christian Loriaux kui ka Toyota tiimipealik Jari-Matti Latvala, et see ei tohiks nii madal olla.
«345 000 eurot pole meeskondade jaoks reaalne, pigem peaks see hind olema 400 000 eurot,» ütles Loriaux DirtFishile. «Kui praegu makstakse Rally2-autode eest umbes 300 000 eurot, siis 400 000 ei tohiks Rally1-auto eest mingi probleem olla.»
Latvala lisas FIA pressiteates: «Usume, et regulatsioonide põhilised suunad on hästi sõnastatud, suund on õige. Samas detaile tuleb veel kõvasti täpsustada, aga see on sellises faasis täiesti normaalne.»
Ka Hyundai tiimiboss Cyril Abiteboul ja M-Sport Fordi tegevjuht Malcolm Wilson näevad, et uued reeglid on samm õiges suunas.
«Alati on positiivne, kui tootjatel on sarja jaoks pikaajaline plaan, mida saame ühiselt hinnata ja arendada,» sõnas Abiteboul.
«Vajame uusi osalejaid, rohkem meeskondi ja sõitjaid, kes võistleksid kõrgeimal tasemel, ning 2027. aasta reeglid toetavad seda. Need loovad olukorra, kus saab noortele anda rohkem võimalusi, mis on spordiala pikaajalise edu seisukohast hädavajalik. Samuti on väga tähtis muuta autoralli maailmameistrivõistlused taskukohasemaks, et meeskonnad saaksid võistelda tootjatega kõrvuti,» rõhutas Wilson, kelle M-Sport ei saa Fordilt täiemahulist tehase tuge.