Saada vihje

Neuville muretseb autoralli tuleviku pärast: tore küll, aga miks nad meid ei kaasa?!

Copy
Thierry Neuville.
Thierry Neuville. Foto: Hyundai Motorsport

Sel nädalal sai kindlaks, et praegused Rally1-autod visatakse kahe aasta pärast ajaloo prügikasti ning nende asemel hakatakse 2027. aastast MM-sarjas kihutama nõrgemate, n-ö Rally2-masinatega. 

Tõsi, kõrgeima klassi nimeks jääb jätkuvalt Rally1, kuid palju tehnilisi aspekte, nende seas mootor, jõuülekanne ja pidurid, võetakse üle just praegustelt Rally2-autodelt. Peamiseks eesmärgiks on kulude kokkuhoid, kuivõrd uute masinate hinnalagi peaks olema 345 000 eurot. 

Valitsev autoralli maailmameister Thierry Neuville pole sellest muudatusest aga ülemäära vaimustuses. «See on küll huvitav, kuid ma muretsen selle pärast, kui me hakkame Rally2-autosid kasutama Rally1-dena,» sõnas ta Motorsport.com'ile

«Küsimus seisneb selles, kuidas rallisid edaspidi üles ehitatakse, sest [praegused] Rally2-autod võivad olla kiiremad kui uued Rally1-autod. Kui sina lähed uue masinaga [kruusarallil] rajale teise või kolmandana ning vanad autod stardivad 45ndana, siis võivad erasõitjad tehasesõitjatest kiiremad olla,» tõi belglane välja murekoha.

Sarnane probleem tekkis ka eelmise sajandi lõpus, kui kaheliitriste mootoritega esiveolised autod, mis kuulusid madalamasse klassi, suutsid rallidel võtta üldvõite. Näiteks 1997. aastal tõmbas Hispaania asfaldirallil kõigile koti pähe legendaarne prantslane Gilles Panizzi, taltsutades esiveolist Pegueot 306 Maxit

Veel häirib Neuville'i tõsiasi, et kuigi rahvusvaheline autoliit (FIA), WRC Promootor ja autotootjaid olid masinate regulatsioonide ja hinnalae osas kõneluses pikka aega, siis sõitjaid ei kaasatud sinna debatti üldse. 

«​Kavatsen sel teemal FIA-le kirjutada,» kinnitas ta. «Nende ettepanek on küll huvitav, aga me pole sellega rahul. Käisime juba varem välja, et vähemalt üht sõitjat võiks töögruppi kaasata, kuid nad ei teinud seda. 

Leian, et meil olnuks väga palju huvitavaid vaatenurki, kuid nad ei tahtnud neid lihtsalt kuulda. See on ka põhjus, miks me tegelikult muudatusele vastu oleme, kuigi üldpildis on see väga huvitav,» selgitas Neuville.

Tagasi üles