Toyota rallitiimi pealik Jari-Matti Latvala lükkas ümber kuulujutud, justkui oleks nad survestanud uuel aastal Rally1-auto rooli istuvat Sami Pajarit kaardilugejat vahetama.
Latvala lükkas ringlema läinud kuulujutud ümber
23-aastane Pajari krooniti tänavu koos endast 11 aastat vanema Enni Mälköneniga WRC2-sarja maailmameistriks. Vahetult pärast Jaapanis võidušampuse pritsimist tulid aega päevavalgele kaks veelgi suuremat uudist.
Esiteks avalikustas Toyota, et Pajarist saab järgmisel aastal nende põhikohaga sõitja. Teiseks avalikustas Pajari, et ei jätka koostööd Mälköneniga. Kui esimest neist võis veel oodata, siis teist...
«Sami otsus tuli mulle üllatusena. Arusaadavalt olen selle pärast väga kurb. Ma ei oodanud seda otsust,» avaldas ka Mälkönen ühismeedias imestust selle üle, miks üheskoos üheksa rallit võitnud, 14 poodiumikohta võtnud ja WRC2 meistriks tulnud duo laguneb.
«Olen rohkem kui 10 aastat oma elust pühendanud rallile ning loodan ja usun, et minu teekond spordi tipu poole jätkub. Kui üks uks sulgub, avaneb teine,» püüdis ta jääda positiivseks ning toonitas, et teadis Pajari otsusest juba varem, mitte ei saanud sellest teada Jaapanis.
Pajari sai oma otsuse pärast rallifoorumites ka parajalt nuuti ning samaaegselt hakkasid ka ringlema kuulujutud, et Toyota oli survestanud teda lüket tegema. Nimelt asendas ta Mälköneni 46-aastase Marko Salineniga, kel vöö vahel üle 40 MM-etapi kogemust ja kes luges talle legendi ka 2019. aastal JWRC maailmameistriks tulles.
Latvala kinnitas aga nüüd, et nii see polnud. «Jah, see põhjustas paraja tormi, kuid kaardilugeja vahetamise otsus on puhtalt sõitja enda teha. Meie tiimina sinna ei sekkunud,» kinnitas ta Rallit.fi-le.
«Mõistagi oleme me asju soovitanud, kuid meilt on nõu küsitud, kuid me olime väga rahul ka Enni tööga. Ta tegi tõesti suurepärast tööd,» kiitis tiimipealik Mälköneni. «Ilmselt olid mingid põhjused, miks Sami leidis, et ta soovib enda kõrvale kogenumat kaardilugejat. See on põhjus, miks säärane vangerdust tehti.»
Pajari ise pole lükke tagamaid veel avalikult kommenteerinud. Küll on ta hiljem välja saadetud teate vahendusel Mälköneni ees vabandanud.
«Oleksin pidanud avaldust paremini ajastama, otsuse põhjuseid rohkem selgitama ning ka rõhutama, et langetasin selle varem, mitte ralli lõpus. Jagasin otsust alles pühapäeval, sest tahtsime keskenduda meie viimasele ühisele rallile. Sellised otsused pole kunagi kerged.
Kuigi meie koostöö oli väga edukas, on olnud ka raskeid hetki – nagu igas suhtes –, ning noorte sportlastena oleme mõlemad alles oma teed leidmas. Sõitjana pean tagama, et mul on autos parim võimalik kooslus. Mul on siiralt kahju, et me ei leidnud lahendust jätkamiseks.
Tahan rõhutada, et olen väga uhke ja tänulik meie ühiste saavutuste üle. Loodetavasti mõistate, et mõlemad soovime nüüd keskenduda tulevikule ja hoiduda edasistest kommentaaridest,» kulges soomlase teadaanne.