Hyundai WRC programmi juhi Christian Loriaux' sõnul jäi FIA 2027. aasta Rally1-autode reeglite avaldamisega hiljaks, sest praegune ajakava pole realistlik.
Hyundai WRC programmi juht sai FIA peale pahaseks
Uutel autodel ehitatakse kere sama süsteemi järgi nagu praegustel, kuid mootorid, käigukastid, pidurid ja vedrustus võetakse Rally2-autodelt.
2027. aasta masina regulatsioonide kontseptsioon on avalik, kuid detailset tehniliste eeskirjade kogumit pole koostatud ega heaks kiidetud. See tähendab, et tiimid ei saa veel 2027. aasta autosid arendama hakata. Võrdluseks: praegused Rally1-autod debüteerisid 2022. aastal, M-Sport alustas Ford Puma Rally1 arendamist kaks aastat enne.
«See on üks teemadest, mida arutame,» ütles Loriaux DirtFishile. «Minu isiklik arvamus on, et 2027. aastaks on võimatu olla valmis. Reeglite sätestamisega on hiljaks jäädud. Arvatavasti ka teised toetajad arvavad, et keegi pole valmis enne 2028. aastat. Endale võimatute sihtide seadmine on rumal. Leian, et oleks targem sellest juba varem aru saada, sest siis saab paremini planeerida.»
Ta jätkas: «Kui ootate kuni 2026. aasta lõpuni ja ütlete siis, et oh ei, see ei ole võimalik 2027. aastaks, siis mida te teete? Jällegi tuleb kõiges kiirustada. Minu arvates tuleb seada realistlikud eesmärgid. Meil on vaja lõplikke eeskirju enne, kui saame autot hakata ehitama. Praegu pole reegleidki.»
2027. aasta autod peaksid hakkama toetuma tavaautodel kasutatavatele jõuallikatele, mitte spetsiaalselt võidusõiduks ehitatud mootoritele, mida on WRCs kasutatud alates 2017. aastast. Need mootorid peavad vastama Euroopa Liidu heitmenormidele.