Saada vihje

Rovanperä jääb hübriidi igatsema, sest see andis talle mõnes mõttes eelise

Copy
Kalle Rovanperä
Kalle Rovanperä Foto: Scanpix / GUILLERMO SALGADO / AFP

Kahekordne autoralli maailmameister Kalle Rovanperä ütles, et jääb igatsema tänavusi Rally1-autosid, sest neil on hübriidajam.

2022. aastal debüteerinud Rally1-autod jäävad selle aastaga ajalukku. Kuigi masinad jäävad laias laastus tuleval hooajal samaks, võetakse neilt ära hübriidajam.

Rovanperäle sobis minevikku jääv Rally1-auto hästi – seda näitab kasvõi fakt, et ta krooniti kahel esimesel hübriidiaastal maailmameistriks, kolmandal ehk tänavu sõitis ta osalise koormusega.

24-aastane Soome ralliäss tunnistas, et jääb hübriidi igatsema, sest see muutis autod kiiremaks ning sellega kaasnenud strateegiline lisamõõde andis talle mõnes mõttes eelise.

«Olen hübriidi suur fänn. See muutis rallisõidu huvitavamaks, sest tekkis uus väljakutse – kes suudab välja mõelda parimad sätted, kes suudab seda kõige paremini kasutada ja jõudu regenereerida? Arvan, et kasutasime seda päris hästi, olime väga kiired,» rääkis ta DirtFishile.

Autod jäävad nüüd 134 hobujõu võrra vaesemaks, aga ka ligikaudu 100 kilogrammi võrra kergemaks. «Väiksem kaal on tore. Aga mingis mõttes on see natuke igavam. Üks strateegiline element, millega saab teistest erineda, kadus ära,» lisas ta.

Rovanperä sõidab uuel hooajal taas Toyota Rally1-autoga täiskohaga. Nii tema kui ka teiste rallimeeste tuleva aasta esimene MM-etapp toimub 23.–26. jaanuaril Monte Carlos. Kokku on kavas 14 rallit, neist viimane Saudi Araabias.

Hübriidita Rally1-autod visatakse ajaloo prügikasti kahe aasta pärast, sest alates 2027. aastast võetakse kasutusele täiesti uued reeglid. Sellenimeline autoklass küll jääb, kuid palju tehnilisi aspekte, nende seas mootor, jõuülekanne ja pidurid, võetakse üle praegustelt Rally2-autodelt.

Tagasi üles