Saada vihje

Targalt sõitnud Eesti paar jäi Dakari ralli esimese katsega rahule

Copy
Urvo Männama ja Risto Lepik Dakari rallil.
Urvo Männama ja Risto Lepik Dakari rallil. Foto: MM Production

Laupäeval sõideti 2025. aasta Dakari ralli esimene, 416 km pikk kiiruskatse. Vaatamata asjaolule, et katse oli keeruline, jõudis eesti paar Urvo Männama – Risto Lepik oma säravsinise Toyota GR DKR Hilux EVOga korralikult finišisse.

Eestlased sõitsid terve esimese katse 20. koha piirimail ja suutsid suurematest probleemidest hoiduda, kuid nii nii mõnigi konkurent pidi tunnistama rohkem kui ühte rehvipurunemist – olud panid masinad korralikult proovile.

Dakaril tuleb lisaks kiirusele olla ka tark ning Männama ja Lepik pidasid seda silmas: avakatselt saadi kirja oma klassi 23. aeg. Homme stardivad nad legendaarsete sõitjate – Nasser Al-Attiyah, Yazeed Al Rajhi ja Sebastien Loeb – lähedal. Esimese katse võitsid Toyota Gazoo Racing sõitjad Seth Quintero ja Dennis Zenz, kes on ka Ultimate-klassi liidrid.

Männama ja Lepik said paraku kiiruseületamise eest, mis langetas nad kahe koha võrra madalamale ehk oma klassis 25ndale positsioonile. Üldarvestuses on nende koht 28.

«Saame selle päevaga rahul olla. Esimene katse polnud ülemäära keeruline, võiks isegi öelda, et nauditav. Emotsioon on hea, tehnika töötas. Väike aps oli lõpuosas, kus eksisime ühes kanjonis ära. Rada läks vanale testikatse rajale ja sõitsime mööda seda natuke,» rääkis Männama pressiteenistusele.

Ta jätkas: «Kui avastasime, et on vale rada ja hakkasime ringi pöörama, siis tuli tagant hunnik mehi mööda ja kütsime pikalt tolmukotis. Lõpus olime kolm kilomeetrit segaduses, et kus oleme. Arvestades, et me ei ole väga pikalt sõitnud, siis on see kokku väga okei ja hea algus. Homseks on meil hea stardikoht ja seda on vaja, sest homme ja ülehomme on olukord juba kivide vahel kindlasti keerulisem.»

Pühapäeval starditakse esimesele maratonkatsele, mille pikkus on 967 kilomeetrit. Kokku on sääraseid kaks. Maratonkatsete eripära on, et kui kell saab viis, peavad sõitjad valima ühest kuuest laagripaigast ja seal päeva lõpetama. Hommikul jätkaktase.

Kuna pühapäevase katse esimesed 150 km on väga kivised, siis korraldajad lubavad võistlejatele nii-öelda remote service lahendust ehk mehaanikud võivad auto kallal töötada keset katset. 

Sealt edasi pole meeskonna abi enam lubatud ja kõik, mis masina juures vaja teha, peab ise tegema. Sõitjad on maailmast täielikult ära lõigatud ja konkurentide osas teavad nad ainult seda, kes nendega ühes laagris on.

Tagasi üles