Saada vihje

Suur huvi legendaarse autotootja rallisse tagasituleku vastu paneb kulmu kergitama

Toimetaja: Karl Mihkel Eller
Copy
Lancia Ypsilon. Foto on illustratiivne.
Lancia Ypsilon. Foto on illustratiivne. Foto: Stellantis Group

Läbi aegade kõige edukam autotootja ralli MM-sarjas, Lancia, teatas juba mõnda aega tagasi, et naaseb tippsporti ning hakkab taas tootma ralliautosid. Kuigi esialgu tehakse algust madalama klassi rallimasinatega, siis on huvi nende toodangu vastu pannud kulmu kergitama.​

Lancia, mis on tulnud WRC võistkondlikuks meistriks kümme korda, kuulub tänapäeval Stellantise kontserni, mis on maailmas suuruselt neljas autotootja. Eelmise aasta lõpus tutvustati nende Ypsilon Rally4-autot, millel on 1,2-liitrine mootor ja 212 hobujõudu. Tegemist on autoga, mis on mõeldud rallispordiga alles sinasõprust sobitavale sõitjale.

Auto pole veel ametlikult ilmavalgust näinud ning sel pole veel rahvusvahelise autoliidu (FIA) homologeeringut, kuid juba on huvi auto vastu meeletu. DirtFishi andmetel on ette tellitud juba 80 Ypsilon Rally4-autot.

Lancia Ypsilon Rally4-auto hakkab maksma 74 500 eurot ning pole välistatud, et tulevikus võidakse hakata tootma autosid ka kõrgematesse ralliklassidesse. Uue Lancia arendamisel lõi kaasa ka itaallane Miki Biasion, kes krooniti 1988. ja 1989. aastal Lancia Delta roolis autoralli maailmameistriks.

Lancia oli aastatel 1970–1980 ja uuesti 90ndate alguses ralli MM-sarja juhtiv jõud. Nad võitsid kümme tootjate meistritiitlit ja neli sõitjate tiitlit. Viimati osales Lancia MM-sarjas 1992. aastal.

Tagasi üles