![Digimeedia spetsialist Mario Leo.](http://f8.pmo.ee/cblXWUrllG-SNCxSosfiFLWrg0g=/1442x0/filters:focal(1226x69:2015x895):format(webp)/nginx/o/2025/02/14/16654829t1h86f5.jpg)
Eesti jalgpalliklubidele korraldatud meediaseminaril jagas näpunäiteid digimeedia ekspert Mario Leo, kelle klientide sekka kuuluvad ka valitsev Inglismaa meister Manchester City ja mullune Meistrite liiga finalist Dortmundi Borussia.
Eesti jalgpalliklubidele korraldatud meediaseminaril jagas näpunäiteid digimeedia ekspert Mario Leo, kelle klientide sekka kuuluvad ka valitsev Inglismaa meister Manchester City ja mullune Meistrite liiga finalist Dortmundi Borussia.
Leo ettekande keskmes olid sotsiaalmeediakanalite strateegiad ning sisuloome oskuste arendamine, vahendab jalgpalliliidu pressiteenistus. EJLi tippliigade tegevjuhi Veiko Soo sõnul oli seminari eesmärk aidata klubidel oma kommunikatsiooni tööd paremini struktureerida ning varustada neid vajalike oskuste ja teadmistega.
«Sotsiaalmeedia on klubide jaoks kommunikatsioonimaastikul üks peamisi tööriistu. Seetõttu kutsusime seminarile kogenud eksperdi, kes aitab klubidel oma sõnumit veel tõhusamalt edastada,» selgitas Soo.
Sakslane Leo rääkis seminaril viimastest muutustest sotsiaalmeedia platvormidel, sealhulgas uute funktsioonide mõjust, nagu Facebooki ja Instagrami Reelsi ning TikToki suund pikemate videote poole. Lisaks analüüsis ta klubide senist sotsiaalmeedia tegevust ning pakkus pragmaatilisi nõuandeid, mida osalejad saaksid oma igapäevatöös rakendada. «Meie eesmärk oli aidata Eesti jalgpalliklubidel kasvatada oma sotsiaalmeedia kogukondi ja parandada digitaalset kohalolekut,» ütles Leo.
Eksperdi hinnangul on klubide sotsiaalmeedia edukus suuresti seotud ressurssidega, mida sellele valdkonnale pühendatakse. «Olen oma töös soovitanud klubi juhtidel ja tegevjuhtidel sellele rohkem aega ja tähelepanu suunata. Sotsiaalmeedia ei ole osalise tööajaga juhitav valdkond, vaid vajab pühendunud inimesi, kes tunnevad oma platvorme igapäevaselt,» tõi Leo välja. Ta lisas, et seminaril osalejad olid uudishimulikud, esitasid palju küsimusi ning olid motiveeritud oma tegemisi järgmisele tasemele viima.
Vaadates ette 2025. hooajale, tõi Mario Leo välja kolm peamist fookuspunkti klubide sotsiaalmeedias: ühelt poolt platvormide funktsioonide täielik ärakasutamine, et saavutada kiireid tulemusi, teisalt sotsiaalne vastutus, mis suunaks inimesi sotsiaalmeediast staadionitele, ning lõpuks nii sotsiaalmeedia kui ka staadionikülastuste kasv, mis aitaks tõsta jalgpalli nähtavust Eestis. «Sotsiaalmeedia ei tohiks asendada staadionikogemust, vaid suunata inimesi kohapeale mänge vaatama,» rõhutas Leo.
Seminaril osales kokku 32 jalgpalliklubide pressiesindajat, meediaspetsialisti ning kommunikatsiooni ja sotsiaalmeedia valdkonnas tegutsevat ametiisikut.
Mario Leo on digimeedia ekspert, kelle klientide sekka kuuluvad teiste seas Manchester City ja Borussia Dortmundi klubid. Viimased kuus aastat on Mario õpetanud digitaalse spordimeedia kursusi Düsseldorfi IST ülikoolis Saksamaal ning loonud sotsiaalmeedia kursuse FC Barcelona õppeplatvormi jaoks.
Samuti on ta raamatu «Kaufen Sie Ronaldo» autor. 2020. aasta märtsis ilmunud teos uurib, kuidas Facebook, Google ja Instagram muudavad professionaalset jalgpalli.