Saada vihje

Vihm sai peaaegu McLarenile saatuslikuks, kuid Norris napsas märjas Melbourne'is siiski esikoha (1)

Toimetaja: Karl Juhkami
Copy
Lando Norris.
Lando Norris. Foto: Florent Gooden

Vormel 1 hooaja esimesel võistlussõidul Austraalias tuli kõikidel sõitjatel teha üksjagu vihmatantsu. Kõige paremini sai sellega hakkama McLareni sõitja Lando Norris, kes oli siiski samamoodi vahepeal lähedal väljasõidule.  

Kuigi stardihetkel Melbourne'is ei sadanud, oli seal kallanud siiski vahetult enne seda. Nõnda hakkaski juhtuma juba enne starti, kui Isack Hadjar (RB Visa Cash App) sõitis märgades oludes rehvisoojendusringil rajalt välja.

Nõnda lükkus avalähe kümme minutit edasi. Kui masinad lõpuks päriselt rajale said, nõudis märg rada kärmelt järgmised ohvrid: esimese kahe ringiga sõitsid seina Paul Aroni konkurent Alpine'is Jack Doohan ja tänavuseks hooajaks Williamsisse kolinud Carlos Sainz.

Pärast seda tuli tükiks ajaks rajale turvaauto, mille ajal rada kuivas. Seega kui kaheksandal ringil uuesti võidukihutamiseks läks, olid olud piisavalt kuivad, et päriselt vajutada.

See võimaldas Norrisel gaasi põhja vajutada ja teistel - tol hetkel hoidis teist kohta valitseva maailmameister Max Verstappen - eest sõita. Head kiirust näitas ka teine McLaren, Oscar Piastri, kes oli esiti küll Verstappeni selja taga, kuid pääses 17. ringil Red Bullist mööda. Seda hollandlase sõiduvea tõttu. 

Pärast seda hakkasid kaks McLarenit jõuga teistel eest ära sõitma ning tõtt-öelda oli Piastri kahest mehest isegi kiirem. Päris võidu sõita tiim neil siiski ei lubanud, käskides Piastril hoogu maha võtta.

Uuesti hakkas juhtuma võistluse keskel, 34. ringil, kui seina sõitis vanameister Fernando Alonso (Aston Martin). See võimaldas enamikel boksis käia ja kruvida masinatele alla kuiva ilma rehvid.

See tehtud, said kõik võistkonnad aga võrdlemisi samaaegselt teate, et vahemikus 45.-50. ringini on oodata ühe-kahe ringi jagu kõva vihmasahmakat... ​nõnda läks lahti palvetamine. 

44. ringil vihm saabuski ning kohe hakkas ka juhtuma. Vormelite juhitavusega olid kimpus kõik sõitjad, sealjuures ka tol hetkel kaksikjuhtimist omanud McLaren, kelle mõlemad sõitjad Norris ja Piastri käisid samas kurvis rajalt väljas. 

Kui esimene neist pääses väga suure ehmatusega, siis Piastri mitte, sest austraallane jäi murule kinni, saades sealt liikuma alles üksjagu hiljem...

Mõistes, kui märjaks olud taas muutusid, tulid enamik esiotsamehed taas boksi. Ainsaks erandiks osutus Ferrari, kes proovis kuiva rehviga kangutades jackpot'i võita.

Kui Lewis Hamilton oli aga kaks ringi märgades oludes ära teinud ja korduvalt väljasõiduga flirtinud, põrutas ta tiimile, et lüke ei tööta ja on tarvis rehve vahetada. Nii Hamilton ja Charles Leclerc boksi tulidki ja pudenesid kõrgest mängust.​

Seda, et olud on märjad, demonstreerisid ka Liam Lawson (Red Bull) ja Gabriel Bortoleto (Kick Sauber), kes mõlemad rajalt välja sõitsid. Nõnda tuli taas rajale turvaauto, mis lahkus 52. ringil. 

Pärast seda jäi ruudulipu langemiseni veel viis ringi ning kaks esimest Norris ja Verstappen saidki pärast seda korralikult gaasipedaali tallata.

Ootamatusi siiski rohkem ette ei tulnudki ja nõnda teeniski hooaja esimesel sõidul võidu Norris, kellele järgnesid Verstappen ja George Russell (Mercedes). Esile tasub tõsta ka viiendana lõpetanud debütant Kimi Antonellit, kes startis võistlusele 16. kohalt.  

Austraalia GP paremusjärjestus.
Austraalia GP paremusjärjestus. Foto: Kuvatõmmis

Märksõnad

Tagasi üles