Skip to footer
Saada vihje

WRC-sarja uus kütusepakkuja küsib arulagedat liitrihinda (5)

Autoralli on kallis lõbu.

Kui autoralli MM-sarjas on räägitud masinate kõrgest üldhinnast, siis meeletuid summasid põletatakse ka kütuse peale.

Mõni nädal tagasi saabus teade, et senine tarnija P1 Fuels lõpetab pankroti tõttu tegevuse. Rahvusvaheline autoliit (FIA) leidis uueks WRC partneriks Prantsusmaa firma TotalEnergies. Järgmisel nädalal Kanaaride etapil tehaksegi debüüt.

Võistluse dokumentidest selgus ka uue kütuse hind. Ühe liitri eest tuleb välja käia 8,75 eurot pluss käibemaks, mis tõstab hinna ligi 11 euroni! Tiimid saavad bensiini osta 50 liitri suurustes anumates.

Ralliautod kulutavad tavamasinatega võrreldes keskeltläbi kümme korda rohkem kütust, hinnanguliselt 60–80 liitrit 100 km kohta. See tähendab, et ühel etapil kulub ekipaaži peale tuhandeid, võib-olla kümneid tuhandeid eurosid. Näiteks Kanaaridel läbitakse koos ülesõitudega ligi 1100 km.

Hind polnud ka varem odav, ent siiski märkimisväärselt madalam. Näiteks veebruaris toimunud Rootsi ralli juhendis seisab, et kõrgeima prioriteediga autod peavad kasutama kütust, mille liitri hind on 6,96 eurot pluss käibemaks. Madalamates klassides tohtis autot joota ka bensiiniga 4,98 eurot pluss käibemaks.

Tuleb siiski mainida, et WRC autod ei neela sama kraami, mida tavalised tanklaketid pakuvad. Ott Tänaku ja teiste autodesse tangitakse sünteetilist, keskkonnasõbralikku kütust. 

Kommentaarid (5)
Tagasi üles