Saada vihje

Autoralli MM-sarja muudetakse fundamentaalselt

Autorallit ootavad ees muutused.
Autorallit ootavad ees muutused. Foto: Manaure Quintero / AFP / Scanpix

Autoralli MM-sari saab 2027. aastal täiesti uue näo ja sisu.

Praegu käib töö värske reeglistiku kallal. Juba varem räägiti, et praeguses mõistes tippklass kaob, autode ehitamise kulusid tõmmatakse märgatavalt alla ja nõnda üritatakse meelitada pudrukausi juurde uusi võistkondki. Tähtsaid uuendusi leidub veel.

Sinnani võetakse mõõtu viies arvestuses. Hierarhia ülemises otsas on võimsad Rally1-masinad, allotsas esiveolised Rally5-autod. DirtFishi andmetel see püramiid lõhutakse.

​Päris täpselt asjad veel mustvalgelt kirjas pole, kuid 2027. aastast alates peaks kaks tippklassi võrdsustuma. Seda nii üldistelt kuludelt kui ka auto võimekuselt.

«Ehitame uue rallipüramiidi,» kinnitas rahvusvahelise autoliidu (FIA) tehniline direktor Xavier Mestelan Pinon. «Rally1 kaob, nii et kõik üksused tuleb uuesti disainida.»

Ta jätkas: «Peame uute reeglite loomisel jõudma järeldusele, mis järgneb tippklassile. Kas see on praegune Rally3? Kas peaksime praegust Rally3 peenhäälestama? Peame olema väga paindlikud, ent see pole lihtne.»

Lahtisi otsi leidub endiselt palju. Selge on nii palju, et tugevamates klassides võisteldakse vähemalt esimestel aastatel autodega, milles põksub sisepõlemismootor. Pinoni sõnul esiti alternatiive ei kaaluta, sest näiteks elektriajam tõstab kulud kohe palju kõrgemale.

​«Peame ka fännidega arvestama, sest ralli on suuresti ka sõu. Ma pole kindel, et elekter on praegu rallispordile parim lahendus,» nentis ta.

«Olen vägagi elektritehnoloogia poolt, aga puhtalt elektrilised ralliautod pole tänasel päeval just eriti mõistlikud, kui tahame ala populariseerida. Paljud inimesed soovivad kuulda just autodest kostuvat heli.»

FIA rallidirektor, eestlanna Emilia Abel tõi välja ka turvalisuse aspekti. «Ringrajal on lihtne asju hallata. Aga kõik muutub palju keerulisemalt hallatavaks, kui sõidetakse hooldusalast sadade kilomeetrite kaugusel ja ollakse pidevas liikumises.»

Kommentaarid
Tagasi üles