:format(webp)/nginx/o/2025/05/08/16829522t1head0.jpg)
Mõned nädalad tagasi lahvatas Alpine'i F1 meeskonna ümber kõmu, kui nende tiimipealik Oliver Oakes ootamatult ametist loobus. Peagi tuli teade, et senine tiimi nõuandja, kunagine tiimiboss, Flavio Briatore on sel nädalal toimuval Emilia-Romagna GP-l Alpine'i meeskonna eesotsas. Kuid nüüd on selgunud, et nii see pole, sest ta pole ametlikult tiimi töötaja ning tal pole vajalikku litsentsi, et tiimipealikuna tegutseda.
Alpine'i endine tiimipealik Oakes, astus 6. mail tagasi, viidates isiklikele põhjustele. Ka selles osas pole lõplik tõde veel selge, sest tema vend William Oakes võeti 1. mail vahi alla rahapesusüüdistustega. Vennad on Hitech GP vormelitiimi omanikud, mille ridades sõitis mullu Paul Aron, kes on tänavu Alpine'i varusõitja.
Tulles aga Alpine'i juhtkonda puudutava juurde, siis Briatore pole Rahvusvahelise autoliidu (FIA) jaoks tiimi ametlik esindaja. Seega, Briatore võib olla tiimisiseselt otsuste langetaja, kuid FIA silmis on vaja vahelüli, kes vastutaks suhtluse eest nendega.
Nii võttiski Alpine vastu otsuse, et kuni pole selgunud uut tiimipealikku, siis võtab nende kohuste täitmise senine võistlusdirektor Dave Greenwood.
Greenwood naasis jaanuaris Alpine'i, tulles Oakes'i Hitechi meeskonnast. Enne seda töötas ta mitmetes F1 meeskondades võistlusinsenerina, näiteks Ferraris koos Kimi Räikköneniga. Ta on varem olnud ka Renault palgal, mis oli Alpine'i F1 tiimi eelkäija ning seal töötas ta ka otseselt Briatore alluvuses.
Küsimusele, miks Briatore pole tiimiliige või litsentsiomanik, ütles Alpine'i pressiesindaja BBC-le: «Flavio tuli meeskonda nõustajana ja jääb konsultandiks. Sellest pole midagi enamat välja lugeda.»
75-aastane Briatore jääb aga de facto Alpine'i F1 tiimi juhiks, teatab BBC. Tal tuleb aru anda Luca de Meo'le, kes on Renault Groupi juhatuse esimees, millele Alpine'i meeskond kuulub.
Briatore on sama meeskonna ajaloos juhtinud nelja MM-tiitlini. Kaks võideti Benetooni nime all aastatel 1994-95 koos Michael Schumacheriga ja kaks Renault tiimina aastatel 2005-06 koos Fernando Alonsoga.
Kuid ta on kurikuulus oma osaluse tõttu crashgate'i skandaalis, kui Nelson Piquet jr sõitis 2008. aastal Singapuri GP-l on Renault'ga meelega seina, et rajale tuleks turvaauto, mis andis ebaõiglase eelise meeskonnakaaslasele Alonsole, kes lõpus võistluse võitis.
Plaan tuli avalikkuse ette alles aasta hiljem, kui Briatorele määrati FIA poolt määramata ajaks mootorispordis tegutsemise keeld.
See tühistati Prantsusmaa kohtu poolt 2010. aastal, kuid Briatore pole alates sellest ajast osalenud aktiivselt F1-s, välja arvatud kulissidetagune nõustajaroll Alonsole, kelle mänedžerina ta tegutses.