Skip to footer
Saada vihje

Konkurent kritiseeris Alpine’i karmi käitumist oma sõitjaga

Toimetaja: Karl Mihkel Eller
Jack Doohan, kes vähemalt järgmised viis etappi ei jätka Alpine'i põhisõitjana.

Pärast Miami F1 Grand Prix'd otsustas Alpine'i meeskond, et nende senine põhisõitja Jack Doohan peab tegema ruumi Franco Colapintole, kellele antakse võimaluse end tippsarjas tõestada vähemalt viiel etapil. Haasi meeskonnas debüüthooaeg tegevale Oliver Bearmanile jättis meeskonna käitumine uskumatult karmi mulje.

​Doohan sai sõita kuus etappi sel hooajal, lisaks tegi ta ühe stardi mullu, seda viimasel võistlusel. Punktiarvet pole Austraalia sõitja suutnud avada, kuid Bearmanile tundub, et meeskond tegi sarnaselt temale debüüthooaega sõitvale Doohanile liiga. Ta visati üle parda vahetult enne Euroopa etappide algust ehk radasid, mis on noortele sõitjatele tuttavamad.

«Ma arvan, et selles olukorras on väga raske, kui juba esimesest võistlusest alates on sinu kohal selline surve,» rääkis Bearman sel nädalal Imola ringrajal sõidetava F1 etapi eel, et hooaja algusest alates käisid jutud, et Doohan vahetatakse ühel hetkel välja.

«Ma kujutan ette, et see on kohutav olukord ja mulle tundub, et tema kohtlemine oli väga ebaõiglane. Tema positsioonist vaadates, olles ka ise uustulnuk, on see väga raske, eriti hooaja esimene veerand. Meie uustulnukate jaoks on kuuest senisest rajast neli olnud uued. Lisaks oli kavas kaks sprindivõistlust, mis teevad asja veelgi raskemaks,» selgitas Bearman.

Ka veel ühe uustulnuka, Racing Bullsis sõitva Isack Hadjari meelest on selline käitumine väga hoiatav ja karm. «Juba enne hooaega lõhnas see asi veidi halvasti, sest ma arvan, et ta alustas aastat väga suurte ootustega. See tundub üsna ebaõiglane, sest kuue võidusõidu jooksul ei olnud tal palju aega end näidata. Ja ei saa ka öelda, et tal oleks kasutada olnud parim auto,» vihjas Hadjar asjaolule, et Alpine on meeskondlikus punktitabelis eelviimane.

Samas ei usu F1-sarjas vanim osaleja Fernando Alonso, et uustulnukatel lasuks liiga palju survet. «Nad saavad päris palju ettevalmistust: sõidavad F3 ja F2 sarjasid, tunnevad kõiki ringradasid, sõidavad simulaatoriga ja saavad teha erateste vanemate F1-autodega ehk nad peaks olema päris hästi ettevalmistatud.

Kui ma F1 debüüdi tegin 2001. aastal, tehti minu iste auto jaoks nädal enne võistlust, sest avaetapile Melbourne'is me ei pidanudki minema, sest tiim läks pankrotti. Aga Paul Stoddart ostis meeskonna ja me lendasime Melbourne’i esmaspäeva hommikul. Nii et tänapäeva surve on natuke teistsugune,» meenutas Alonso.

Võibolla – aga 2001. aastal oli juba teada, et Alonso, ebatavaliselt andekas, pandi oma mänedžeri poolt hädas oleva Minardi meeskonda eesmärgiga valmistada teda ette suuremateks asjadeks Renault’s – mille meeskonda juhtis sama mänedžer.

Ta on seal taas, nööre tõmbamas kui „tegevnõustaja” ja vastutav Doohani Colapintoga asendamise eest: Flavio Briatore.

Kommentaarid
Tagasi üles