/nginx/o/2025/05/21/16861403t1h2ae2.jpg)
Soome ralliäss Esapekka Lappi avaldas, kuidas WRC-sari saaks jätkuda, kui Hyundai peakski hooaja järel lahkuma.
Tänavuse hooaja üks kuumemaid teemasid on Hyundai võimalik taandumine WRC-sarjast. Kui see saab teoks, jääb sarja alles vaid üks tehasemeeskond Toyota näol. M-Spordil on küll Fordi tugi, kuid tehasetiimist on asi kaugel.
Hyundai tiimi juht ja Hyundai Motorsporti osakonna president Cyril Abiteboul vihjas Portugali ralli ajal, et meeskond kaalub vähemalt tulevasel hooajal jätkamist, kuid 2027. aasta kohal, mil tulevad uued autod, on suured küsimärgid, sest vähemalt praegu ei keskendu Hyundai uue auto ehitamisele.
«Loomulikult on seis keeruline ja tähtaeg jookseb peale. Ma ei ütle, et kui 2027. aastaks pole auto korralikult valmis, siis lahkume või tuleme 2028. aastal tagasi. Kes teab, mis saab. Ootame põhjalikumaid regulatsioone,» sõnas ta.
Endise Hyundai piloodi, 34-aastase Lappi arvates on vaid üks võimalik variant, kuidas MM-sari saaks jätkuda, kui Hyundai lahkub. «Konkurents teeks meeletu hüppe, kui põhikategooriaks muudetaks Rally2. Siis oleks võistlusel uskumatult lai haare,» sõnas ta Iltalehtile.
Lappi mõistab, et Rally2-autod pole niivõrd muljetavaldavad kui praegused Rally1-masinad, kuid ta ei näe selles suurt muret. «Väidan, et praegused Rally1-sõitjad võidaksid endiselt MM-etappe, kuid konkurentsi oleks tohutult rohkem. Üldiselt muutuks WRC-sari põnevamaks.»
Tänavusel MM-sarja hooajal sõidetakse WRC2-klassis viie erineva automargiga: Toyota, Fordi, Škoda, Hyundai ja Citroeniga.