Skip to footer
Saada vihje

Markantsemad logod eesti spordimeeskondade särkidel – kes toetavad kohalikke vutimeeskondi?

Artikli foto

Eesti tipptaseme jalgpallimängude nägemiseks tuleb ette võtta A. Le Coq Premium liiga jalkakalender ning enda õigel kuupäeval ja kellaajal kas staadionile või ekraani ette vedada. Eesti klubijalgpalli kõrgeima liiga peasponsor tuleb juba nimes välja – A. Le Coq on klubiliigat sponsoreerinud juba alates aastast 2013 ning pallurid ja joogitootjad jätkavad koostööd vähemalt aastani 2028.

Premium liigasse kuulub hooajal 2024/25 10 jalkaklubi, kelle põhi- ja varuvorme kaunistavad erinevatesse valdkondadesse kuuluvate sponsorite logod. Eesti klubijalgpalli megafännidest koosneva Online-casino meeskond uurib, millised ettevõtted toetavad kohalike superklubide edu.

Tallinna FC Flora

FC Flora vormisärgi esiküljel ilutsevad Opeli, vormitootja Nike’i ja kihlveokontor Optibeti logod, särgi seljal näeme palluri nime ja numbri all Selveri logo. Võistlusshortside parema reie tagapoolt kaunistab koristusteenuseid pakkuva ettevõtte Krausbergi logo – ehk on lootust, et FC Flora koristab teelt kõik oma konkurendid?

Nõmme Kalju FC

Nõmme Kalju särgi esipoolel näeme vormitootja Adidase logo ning sellest allpool kihlveokontorist sponsorit Marsbet, võistluspükste külgedel jooksevad klassikaline Adidase triibukolmik ja Lõuna-Korea sportlastele nutivorme tootva ettevõtte Fitogether logo.

Tallinna FCI Levadia

Levadia vormi esiküljel näeme vormi tootnud Macroni logo, mille all on meeldiva üllatusena kihlveokontori nime asemel krüptilise välimusega tähekombinatsioon “VK”, mis tähistab ettevõtet Viimsi Keevitus. Levadia meestel aitab parkida EuroPark, janu kustutada Saku Läte ning meediapartneriks on valitud Delfi. Särgi vasakul õlaküljel on ka Hondakeskuse Catweesi ja ehitusettevõtte Fertum Holdingu logo.

JK Narva Trans

Narva Transi edu toetavad transpordifirma Lux Express ja spordikaupade müüja Sportland, vormipluusi seljal on ka ikoonilise Narva ostukeskuse Fama logo ning lihtne ja tabav “Narva linn”. Miks ajada asja keeruliseks?

Paide Linnameeskond

Paide Linnameeskonna vormitootjaks on alates praegusest hooajast Capelli Sport, kelle logole lisaks on särgil tööriistarendiettevõtte Ramirendi ja taristuehitaja Verstoni logod. Ka Piletilevi ja Škoda on Paide poolt!

Pärnu JK Vaprus

Vapruse vapraid pallureid toetavad Pärnu-lähendane puiduettevõte Tori Timber OÜ ja kihlveokontor Coolbet. Särgi vasakul õlal on korraliku kissitamise järel näha ka Pärnu linna logo, kuid ülejäänud sponsorite logod pole vormile ära mahtunud. Vapraid riietab Nike.

Harju JK Laagri

Harju JK Laagri särgid on võrdlemisi kirjud – lisaks vormitootja Adidase logole leiab särgilt ja pükstelt palkmajade-elementmajade tootja Finnlogi, finantsteenuseid osutava Hüpoteeklaeni, elektrilahenduste looja-müüja Moreki ja Via Fitnessi logod.

FC Kuressaare

FC Kuressaare vormisärgi rinnaosas on loosung-logo “visit saaremaa” ning särgi ülaosal on ka lõunarestoranide keti Daily logo. Tagasihoidlikule särgile on kontrastiks õige kirjud esinduspüksid kohaliku ajalehe Saarte Hääle, taaskord Ramirendi, Nike’i ja MyFitnessi, õhku kuivatava-niisutava-soojendava-jahutava ettevõtte Kliimaseade, kõhtu täitva Poke Bowli ja kunstmuruettevõtte Unigrassi logodega.

Tartu JK Tammeka

Tammeka särgid on tagasihoidlikud ning näitavad esiküljel lisaks Nike’i logole ainult sõna “Tartu”. Seljapoolel on sponsoreid juba rohkem – pisike Sportlandi logo numbri all, ehitusettevõte Cramo ja ehitusprojektide juhtijad Jaagor.

JK Tallinna Kalev

Tallinna Kalevi vormi vaadates torkab esimesena silma hiiglaslik kihlveokontor Unibeti logo ning särgi esipoolel on ka Levadiat riietava Macroni logo, lisaks näeme särkidel tanklaketi Alexela, MyFitnessi, Mapri Ehituse ja kulleriteenust osutava Jet Expressi logosid. Pükse kaunistavad Autospirit ja Peetri Pizza.

Miks pole vormidel kõigi toetajate ja sponsorite logosid?

Vaadates jalgpalliklubide kodulehtedele on tegelik sponsorite nimekiri kõvasti pikem ning vormidele jõuavad ainult suursponsorite logod. 10+ toetajaga meeskonna vorm meenutaks kõigi logode särkidele-pükstele lisamisel pigem klounikostüümi ning muudaks mängijate eristamise keerulisemaks – number ja nimi ei paistaks logode virrvarrist sama hästi silma.

Samuti on üheks oluliseks põhjuseks vormil oleva vaba ruumi puudus – kuigi A. Le Coq Premium liiga ja Esiliigade juhendi punkt 34.17 ütleb, et sponsorite logode arv ja suurus võistkonna mänguvormil ei ole piiratud, ei mahuks kõik koostööpartnerid Eesti tippklubide vormisärkidele mingi nipiga ära.

 
Tagasi üles