:format(webp)/nginx/o/2025/05/25/16868378t1h41ea.jpg)
Reedel ja laupäeval sõideti Soomes Terminal autoralli Eesti meistrivõistlused hooaja kolmasetapp Red Devil Länsirannikon Ralli, mille võitsid Eesti arvestuses Patrick Enok ja Silver Simm.
Kahe võistluspäeva jooksul sõideti seitse kiiruskatset ja läbiti 100,99 katsekilomeetrit. Võistluse avapäevale, kus läbiti kaks asfaldikatset said stardi 101 võistluspaari. Reede järel hoidsid ralli absoluutarvestuse esikohta Esapekka Lappi ja Enni Mälkönen (Škoda Fabia RS Rally 2), kes võitsid lõpuks kuus katset ning edestasid ralli finišis lähimaid jälitajaid 29,6 sekundiga. Kogenud soomlastele kuulus ka Balti mere meistrivõistluste etapivõit.
Eesti meistrivõistluste arvestuses olid Soome teedel kõige kiiremad EMV3-klassi võitjad Patrick Enok ja Silver Simm (Ford Fiesta Rally 3), kes lõpetasid absoluutarvestuses kuuendana ja jäid võitjatest 1.56,6 kaugusele.
Lisaks Eesti meistrivõistluste absoluutarvestuse ja oma klassi etapivõidule kuulus eestlastele esikoht ka Soome meistrivõistluste klassis SM2. See oli Enokile juba kolmandaks järjestikuseks võiduks
Soome meistrivõistluste arvestuses. EMV3 klassi teised olid 4.14.4 kaotusega Esmar-Arnold Unt ja Julia Thulin (Ford Fiesta Rally 3).
«Eilne päev algas suhteliselt hästi. Võib-olla tunne autos polnud 100 protsenti kõige parem, aga ajad olid ausalt öeldes üllatavad, sest ei oodanud, et konkurentidest nii palju kiiremad oleme ja absoluutarvestuses nii kõrgel kohal. Taktika oli, et ralliks võtsime kaheksa asemel kuus uut rehvi ja reedel kasutasime kasutatuid rehve ja ma arvan see oli õige valik.
Soome meistrivõistluste arvestuses tuleb tänane üllatusena, et see vahe lõpuks nii suureks kärises. Talverallid olid väga hammas hamba vastu ja ei olnud suured vahed. Tundub, et see ralli meile sobib, sest tegime eelmine aasta siin oma ära ja see aasta veel paremini. Konkurents on kõva, sõitjaid mitmeid ja see ainult karastab,» võttis Enok järjekordse eduka võistluse Soome teedel kokku.
Absoluutarvestuse teise koha ja EMV2-klassi esikohaga lõpetasid Turu ümbruses sõidetud ralli Kaspar Kasari ja Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally 2), kes jäid Enok-Simmist 33,8 sekundi kaugusele. Länsirannikon Ralli üldarvestuses kuulus neile 2.30,4 kaotusega seitsmes koht.
/nginx/o/2025/05/25/16868379t1hb580.jpg)
«Õnneks katsed olid suht tuttavad võrreldes eelmise aastaga. Reedel tegime recce ja reedel algas ralli ka. Peab asfaldi trenni tegema, sest reedel ei saanud end käima ja ei tundnud end mugavalt. See on ikka natukene teine, kui lihtsalt linnakatse, siin ikka täis asfaldikatse.
Ei saanud seadistust ka proovida enne, kuna ei teinud asfaldi testi siis oli keeruline ja seade polnud päris see. Kulunud rehviga oleks kindlasti olnud parem sõita asfaldil, kuid kuna oli limiteeritud arv rehve, siis ei saanud väga kulunud ka panna.
Täna panime esimesed kaks katset jälle seadistusega veidi puusse ja teine ring oli üldiselt hea. Ringi viimasel katsel tegin poolspinni, kuid võrreldes kiiretega olid ajad päris okeid. Ralli viimasel katsel kadusid pidurid ära. Vahepeal oli tunne nagu asfaldil sõidaks, sest mustad jutid olid maas aga üldiselt oli väga hea pidamine,» sõnas EMV2 klassi parim Kasari ralli järgselt.
EMV4-klassis tegid reedel päris karmi avarii Travis Pärs ja Aigar Pärs ja kuigi nende Peugeot 208 Rally4 sai pärast mitu korda üle katuse käimist tugevalt kahjustada, siis õnneks oli võistlejate endiga kõik korras. EMV4 klassivõit Hugo Arendi ja Kaimar Taalile (Ford Fiesta Rally4).
EMV5-klassis hoidsid kuni kuuenda katseni kaksikjuhtimist lätlased Emils Blums ja Didzis Eglitis (Mitsubishi Lancer Evo IX) ja Ralfs Sirmacis ja Armands Bite (Mitsubishi Lancer Evo VIII), kuid järgmisel katsel lõpetas töölepingu liidrite auto mootor ja kuna Sirmacis / Bite kaotasid aega, siis tõusid liidriks ja võtsid lõpuks klaasivõidu Allan Popov ja Aleksander Prõttšikov (Mitsubishi Lancer Evo X).
EMV5-klassi teine koht 42-sekundilise kaotusega Aiko Aigro ja Arro Vahtrale (Mitsubishi Lancer Evo X) ja kolmas koht 2.26,8 kaotusega Guntis Lielkājis ja Vilnis Miķelsons (Mitsubishi Lancer Evo X).
«Meie viimane ralli asfaldil ja kruusal oli eelmine aasta Cesises, Lätis. Pole aasta aega sõitnud ja testi ka teinud, seega need esimesed katsed on poolikud ja ei tulnud hästi välja. Meil oli kohe alguses plaan, et võtame tagasihoidlikult ja teeme tasapisi oma tööd,» sõnas EMV5-klassi parim Popov rallijärgselt.
EMV6-klassi hooaja kolmanda etapi parimad olid Markus Tammoja ja Karol Pert (BMW M3 E36), kes võitsid seitsmest katsest kuus. Klassi teised olid 18,7 sekundilise kaotusega Rasmus Arras ja Allar Heina (BMW 323 Ti Compact) ja 2.02,3 kaotusega kolmandad Raiko Aru ja Maigro Rehberg (BMW 1M Coupé).
EMV7-klassi esikolmiku moodustasid hooaja esimesel kruusarallil Joonas Palmisto / Jan Nõlvak (Volkswagen Golf II), Argo Kästik / Eero Viljus (Honda Civic Type-R EP3) +2.10,6 ja Madis Moor / Mihkel Reimal (BMW 318i E30) +5.22,4.
EMV8-klassi ainsad startijad ja lõpetajad olid Soomes Kerli Vilu / Henri Rump (Ford Fiesta R2). EMV Lada klassi võitjad olid Koit Repnau ja Hannes Hannus, kelle edu Rauno Plado ja Marko Kaasik ees oli 1.33,1 ja Veiko Haabu ja Veiko Vares ees 9.31,4. Kõik võistluspaarid sõitsid Lada VFTS autodel.
EMV GAZ klassis olid reede parimad Veiko Luikanen ja Toivo Liukanen (GAZ 51), kuid ralli kokkuvõttes võtsid hooaja esimese klassivõidu Ats Nõlvak ja Mairo Ojaviir (GAZ 51). Veokate teised olid 57,2 sekundilise kaotusega hooaja avaetapi võitjad Heigo Ojasaar / Keir Järvsaar (GAZ 51) ja kolmandat reede parimad Liukanenid, kes jäid lõpuks võitjatest 3.46,9 kaugusele.
Terminal autoralli Eesti meistrivõistlused jätkuvad juulis, kui 4.-5. juulini sõidetakse Lõuna-Eesti ralli.