:format(webp)/nginx/o/2025/05/29/16876913t1h04b8.jpg)
Alpine'i F1 meeskonna tiimipealiku asetäitja, kuulsusrikas Flavio Briatore ei ole suu peale kukkunud. Praegu F1 tiimide pingereas selgelt teise poolde kuuluv Prantsusmaa meeskond ihkab järgmisel hooajal, kui kasutusele tulevad uued vormelid, heidelda etapivõitude nimel ning konkureerida 2027. aastal MM-tiitlile.
75-aastane Briatore on de facto Alpine’i F1 meeskonna juht, pärast seda, kui Oliver Oakes pärast Miami GP-d tiimi eesotsast ootamatult lahkus. Tema kohalolek F1 boksides on leidnud laia vastukaja, sest 2009. aastal määrati talle eluaegne F1-s tegutsemise keeld.
Põhjuseks 2008. aastal toimunud nn crashgate, kus Briatore orkestreerimisel korraldati Singapuri GP-l avarii, mis aitas praeguse Alpine’i eelkäija ehk Renault meeskonna sõitja Fernando Alonso etapivõidule.
Alpine'i meeskonna hingekirjas alustasid hooaega Pierre Gasly ja Jack Doohan, pärast Miami GP-d sai põhisõitjaks Franco Colapinto. Tiimi varusõitjana on hooaja algusest tegutsenud eestlane Paul Aron, sel positsioonil on nüüd ka Doohan.
Briatoret võib vihata, kuid aastakümned on näidanud, et tegemist on kompromissitu võitlejaga. Barcelona etapil eel ajakirjanikega suheldes andiski ta mõista, et Alpine’il pole mingeid vabandusi, miks nad ei võiks järgmisel hooajal võidelda etapivõitude eest ja 2027. aastal mõelda juba MM-tiitli püüdmisele.
«2026. aastal hakkame võitma etappe, ma garanteerin seda. 2027. aastal tahame olla tiitlipretendendid. 2026. aastal ei ole enam vabandusi: me peame olema konkurentsivõimelised. Me võlgneme selle [emaettevõte] Renault'le ja Alpine’ile.
Me oleme selles spordis selleks, et võita, ja kuna 2026. aastal tulevad uued reeglid, siis meeskonnad, kes neid kõige paremini tõlgendavad, omavad eeliseid,» ütles Briatore Le Monde’ile.
Kuidas peaks aga Alpine tõusma nö tuhast? Briatore on pannud suured lootused Mercedese mootorile, mida meeskond järgmisest hooajast kasutama hakkab, kui hülgab tänavuse aasta järel Renault jõuallika.
«Lihtsaim viis võitma hakata on endale palgata Max Verstappen, aga me ei saa seda teha. Nii et peame töötama sellega, mis meil olemas on. Otsus üle minna Mercedese jõuallikale oli väga raske, kuid selles spordis võitmiseks tuleb omada samu vahendeid nagu teised. Meil oli miljon põhjust, miks olime varem ebasoodsas olukorras,» selgitas Briatore.
Briatore on Tema Enstone’i meeskonna, nagu Alpine’i F1 maailmas tuntakse, juhtinud aastakümnete jooksul nelja MM-tiitlini. Kaks võideti Benettoni nime all aastatel 1994-95 koos Michael Schumacheriga ja kaks Renault tiimina aastatel 2005-06 koos Fernando Alonsoga.
Kuidas sai aga Briatore lahti talle kehtestatud eluaegsest F1s tegutsemise keelust? Rahvusvahelise autoliidu (FIA) otsus tühistati Prantsusmaa kohtus ning 15 aastat hiljem ongi Briatore Alpine’i eesotsas tagasi. Küll mitte de jure, aga de facto, kuna ametlikult nõuniku rollis pole ta tiimi liige ning ei saa seeläbi täita tiimipealikku ülesandeid.
«Oli (endine tiimipealik Oliver Oakes – toim) käsitles kõiki operatiivseid toiminguid, kuid ta pole enam meiega. Ma olen nüüd 100 protsenti pühendunud ja ümbritsetud väga tugeva meeskonnaga kõigis osakondades — tehnilises, kommertslikus ja juhtimises.
See tähendab kindlasti rohkem tööd, aga see pole probleem. Mul on küllaga aega. Mis puutub tiimipealikuks hakkamist ja et mul pole litsentsi... See on pelgalt detail, võiksin selle saada homne päev.
Kõik arvasid, et Oli ja minu vahel olid lahkarvamused. Kuid kui mul on kellegagi probleem, teab seda kogu maailm – ma räägin ja tegutsen kohe. Kui ma ütlen, et probleemi pole, tähendab see, et seda pole,» kummutas Briatore veelkord kahtlused, et Oakes lahkus meeskonnast pärast temaga toimunud tüli.