:format(webp)/nginx/o/2025/06/08/16905944t1h42fd.jpg)
Sardiinia MM-ralli 11. kiiruskatsel otsustas Sami Pajari peatada kitsas kurvis auto ning vahetada ratast, mille tõttu kaotas võidu peale võitlev Ott Tänak rohkem kui sekundi.
Laupäeva eelviimane katse, Lerno – Su Filigosu (24,34 km) teine läbimine osutus tänavuse Sardiinia ralli kontekstis tavapäraselt sündmusterohkeks.
Hyundai piloot Adrien Fourmaux keeras auto katusele, Toyota mehed Elfyn Evans ja Pajari lõhkusid rehvi ning vahetasid katsel ratast. Kui Evans tegi seda ohutus kohas kiirelt, siis Pajari jäi tagant tulnud Tänakule ette.
«Kaalusime, kas kannatame finišini või vahetame kohe ratast. Otsustasime esimese kasuks ja proovisin targalt sõita, et rehv peaks vastu. Aga siis märkasin, et see hakkab veljelt maha tulema. Ma ei tahtnud autot lõhkuda. Võib-olla oleksin jõudnud finišisse, aga valisin turvalisuse,» selgitas Pajari oma otsust laupäeva õhtul meediaalas.
Kui 23-aastane soomlane oleks kohe ratast vahetanud, säilitanuks ta neljanda koha, kuid viivitamine maksis talle kokku üle kolme minuti, mistõttu pääses Evans temast mööda.
See Pajarit ei kurvastanud. «Alati on rehvipurunemised tüütud, aga midagi pole veel võimatut. Tagasilööke võiks vähem olla, aga olukord pole halb. Lõpuks see ei mõjutanud meid eriti. Kuigi Elfyn möödus meist, siis meeskondlikult see ei muuda midagi,» rääkis ta.
Kui Pajari polnud rehvivahetamise üle eriti mures, siis Tänakut see häiris. «Pajariga oli imelik olukord - ta seisis kiire kurvi järel kitsas kohas, mu ainus variant oli sõita üle kivide. Polnud rajakohtunikke ega kedagi, kes hoiataks,» lausus Eesti ralliäss 11. katse lõpus.
Pühapäeval on kavas neli kiiruskatset, mis kokku ligikaudu 80 km. Liider Sebastien Ogier edestab Tänakut 11,1 sekundiga.
Sardiinia ralli viimane võistluspäev algab Eesti aja järgi kell 8.25. Postimees teeb võistlusest põhjalikku OTSEBLOGI!