Saada vihje

McLaren loobus samuti madalast ninaosast

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Lewis Hamiltoni uue ninaosaga McLaren Hispaania etapil.
Lewis Hamiltoni uue ninaosaga McLaren Hispaania etapil. Foto: SCANPIX

McLareni F1-meeskonna tänavune mudel MP4-27 on sel nädalavahetusel toimuvaks Hispaania etapiks konkurentide kombel nina püsti ajanud. Nimelt muutis McLaren auto esiosa disaini, võttes samuti kasutusele „nokkloomaks“ ristitud disainilahenduse.

Meeskonna juhi Martin Whitmarshi sõnul kasutatakse uut nina, mida esmakordselt testiti etappide vahel Mugello rajal peetud testisessioonil, suure tõenäosusega terve võistlusnädalavahetuse jooksul. Uus ninaosa on vanast kõrgemal ning esitiiva kinnitused on varasemast märksa pikemad. Whitmarshi sõnul aitab modifitseeritud nina paremini suunata autotagaosani jõudvaid õhuvoole.

Praeguste reeglite järgi on võimalik teha ainult väikeseid arendavaid samme, vahendab autosport.com Whitmarshi sõnu. Auto tagumise osa juures on palju piiranguid, nii et suurema survejõu saavutamiseks on lihtsam tegeleda tagumise osani jõudva õhuvoolu efektiivsema suunamisega.

Whitmarsh usub, et pärast aia taha läinud Bahreini etappi peaks McLaren Hispaanias taas konkurentsivõimeline olema. Reedesel teisel vabatreeningul sõitiski Jenson Button välja parima aja, Lewis Hamilton oli neljas.

Samas märkis Whitmarsh, et kuna ka teised meeskonnad tegelevad auto arendamisega, ei pruugi hüpe väga suur olla. Mulle meeldibki selle ala juures asjaolu, et iial ei saa kindlalt arvata, nagu teaksid nüüd kõike, sõnas ta. Meie auto on ilmselgelt võimeline kvalifikatsioonis esirea kohti välja sõitma ning töötame pidevalt selle arendamise kallal, kuid kunagi ei tea, kui palju teised meeskonnad suudavad juurde panna, lausus Whitmarsh.

McLareni muudatuste järel jäävad madalamat ninaosa lahendust kasutama vaid stardirivi viimased meeskonnad Marussia ja HRT.

Tagasi üles