Saada vihje

Neljapaat katsetas MK-etapil uut taktikat

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eesti paarisaeruline neljapaat koosseisus Kaspar Taimsoo, Allar Raja, Tõnu Endrekson ja Andrei Jämsä.
Eesti paarisaeruline neljapaat koosseisus Kaspar Taimsoo, Allar Raja, Tõnu Endrekson ja Andrei Jämsä. Foto: SCANPIX

Londoni olümpiaks valmistuv Eesti paarisaeruline neljapaat koosseisus Kaspar Taimsoo, Allar Raja, Tõnu Endrekson ja Andrei Jämsä sai tänavusuvise tähtsaima võistluse peaproovil ehk Müncheni MK-etapil 6. koha.


Reedel eelsõidus alles 3. koha saanud, kuid laupäevase vahesõidu võitnud Eesti neljapaat oli eilses finaalsõidus 500 m peal 3. kohal, kuid poolel maal oli Eesti paatkond juba viiendaks langenud ja finišijoon ületati viimase ehk kuuendana ajaga 6.03,68.

Kolmanda järjestikuse etapivõidu teenis Horvaatia, võidutsedes ajaga 5.56,22. Teine oli Saksamaa 5.58,85ga ja kolmas Itaalia ajaga 6.00,28. Eestit edestasid veel ka Suurbritannia ja Austraalia.


Tahtnuks paremat tulemust


«Natuke oleks kindlasti tahtnud paremat resultaati, aga kõik päevad pole kahjuks ühtemoodi,» nentis paatkonna treener Matti Killing. «Me pole Münchenis kunagi hiilanud, Allar on allergiline ning siin on just puju ja muude taimede õitsemisperiood. Aga vaatamata sellele võinuks muidugi pisut paremini minna.»

Killingu sõnul tundsid mehed juba enne finaalsõitu, et väsimus on sees ja neis puudub vajalik teravus, oma osa oli kindlasti ka enne Münchenisse sõitmist tehtud treeningtsüklil. «Ega me teadlikult selleks etapiks ei valmistunud, tulime siia sõitma treeningu pealt. Tubli, et need teised sõidudki päris hästi läksid,» hindas Killing. «See finaal oli meile õppimiskoht, nägime, mida tuleb veel teisiti teha. Aga teinekord on selliseid asju ka vaja, et uuesti kahe jalaga maa peale tulla.»

Neljapaadi eessõudja Taimsoo selgitas, et kuna varasemates võistlustes on täheldatud taktikalisi kitsaskohti, prooviti Münchenis teistsugust taktikat. «Üritasime sõita 500 m ja 1500 m vahel seda keskmist 1000 meetrit võimalikult kõvasti, et saaksime aru, palju meil distantsivaru on ja millises seisus me niimoodi lõpus oleksime,» avaldas Taimsoo. «Selline taktikaline enese tundmaõppimine. Varem oleme alati lõpuga järele tulnud, aga tahame seda välja juurida, et end distantsi peal tagasi hoiame.»

Taimsoo tõdes, et kuigi peaeesmärk sel etapil oli taktikat parandada, loodeti salamisi siiski ka head tulemust. «See ei vabanda kehva sõitu, aga tuleb endale aru anda, et pole midagi hullu, eesmärgid sel MK-etapil olid teised, meil oli vaja aru saada, kuidas oleme suutelised maksimaalselt sõitma,» arutles ta. «Lihtsalt polnud seda minekut. Hea märk on see, et tehniline ühtsus on heal tasemel ja paatkonna funktsionaalsus liigub koos – kõigil oli lihas võrdselt küllaltki küpse, polnud niimoodi, et üks-kaks venda ei jõudnud.»

Kuna olümpiaregatt stardib Etonis Dorney järvel alles 28. juulil, on veel piisavalt aegu vigu lihvida ja seetõttu pole veel ka paanikaks mingit põhjust. «Näiteks vahesõidus oli meil kena küte lõpuni välja, suutsime sõitu kontrollida,» arvas Taimsoo, et pead norgu laskma ei peaks. «Võib-olla pole me valmis, et peab järjestikustel päevadel sõitma, aga olümpial räägibki see meie kasuks – seal on programm rahulikum ja puhkepäevad on vahel, vesi meie veskile, saame taastumiseks rohkem aega.»

Kahepaadil veel üks võistlus

Münchenis olid võistlustules ka Eesti meeste paarisaerulised kahepaadid ning mängus oli olümpiakoht, ent see veel ei selgunud.

Eilses B-finaalis said Artur Maier ja Joosep Laos ajaga 6.55,57 eelviimase ehk 3. koha, mis andis neile kokkuvõttes 9. koha, Vladimir Latin ja Kaur Kuslap olid ajaga 6.59,89 B-finaalis viimased ehk neljandad ja said kokkuvõttes 10. koha.

Eesti Sõudeliidu reeglite järgi pääseb olümpiale see paatkond, kes võidab kaks katsevõistlust. Seega on nüüd paatkondade seis 1:1, kuna Eesti karikavõistlustel olid paremad Latin ja Kuslap. Killingu sõnul selgub Londonisse sõitja spetsiaalselt neile kahele paatkonnale korraldataval katsevõistlusel, mis tõenäoliselt sõidetakse 27. juunil.

Tagasi üles