Jari-Matti Latvala stardib Rally Estonial

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaarel Täll
Copy
Jari-Matti Latvala.
Jari-Matti Latvala. Foto: Rally Estonia

Fordi tehasesõitja Jari-Matti Latvala otsustas kaks nädalat enne Jyväskylä ralli starti vahetada oma WRC auto vana hea tagaveolise Ford Escort RS BDA vastu ja stardib Euroopa Historic autode meistrivõistluste etapil Rally Estonia Historic, mis sõidetakse 20.-21. juulil Otepää ümbruses.

Esmakordselt Eestis toimuv Historic autoralli Euroopa meistrivõistluste etapp toob siia mitmeid põnevaid masinaid, mis rallisõprade südamed kindlasti kiiremini lööma panevad.

Historic ralli pole Jari-Mattile võõras, sest koos kaardilugeja Asko Sairaneniga on ta kahel korral võitnud Lahti Historic ralli. Ka siis oli sõiduvahendiks tagaveoline Ford Escort ja samasuguse autoga tuli Jari-Matti isa Jari Latvala eelmisel aastal Rally Estonia Historic kandidaatralli võitjaks.

Jari Latvala on Eestis sõitnud korduvalt, poeg Jari-Matti on osalenud aga Eestis 2003 aasta talverallil, toona 17-aastane noor rallimees võitis selle ralli, sõiduvahendiks oli siis Toyota Corolla.

Jari-Matti Latvala: «Eesti Talve võit aastal 2003 oli mulle esimene rahvusvaheline võit. Sellest ajast on jäänud meelde hea korraldus ja põnevad katsed. Nüüd on mul vaba nädalavahetus ja tulen heameelega Ford Escort’iga siia sõitma, sest pole ilmselt saladus, et olen Historic autode ja rallide fänn. Auto on meie enda poolt ette valmistatud ja ootan suure põnevusega starti, et sellel kuulsal rallil kaasa teha.»

Sel aastal on Rally Estonia stardis nii isa kui poeg, Jari Latvala stardib sel korral küll mitte Historic rallil ja toob hoopis starti Mitsubishi Lancer EVO 3 replica, millega pakub teistele neljaveolistele masinatele kõva konkurentsi.

Auto baasiks on endine Mitsubishi tehaseauto, millega Tommi Mäkinen startis 1996. aastal Kreeka MM-rallil. 2010. aastal alustati auto ehitusega, tehaseautolt võeti mootor, käiguosa ja turbo, samuti kopeeriti mitmed tehaseauto lahendused, et saada valmis autentne A-rühma ralliauto, mille vedrustus ja elektroonika on tänapäevane, et olla ikka konkurentsivõimeline

Tagasi üles