Laupäeva hilistel tundidel lõppenud Geko Ypres Rally Belgias oli Catwees Honda Racing meeskonnale Martin Kangur ja Andres Ots (Honda Civic Type-R) täielik kordaminek. Etapivõit IRC 2WD Cup sarjas tähendab ka seda, et eestlased tõusid jagama sarja liidrikohta.
Kangur ja Ots said IRC etapil Belgias klassivõidu
Laupäeval sõideti kaksteist kiiruskatset. Peale esimest päeva olid Kangur ja Ots kaheveoliste autode karikasarja teisel kohal. Liidrid olid belglased Kris Princen ja Bram Eelbode (Renault Megane RS), kellele eestlased kaotasid vaid 2,6 sekundiga. Kolmandal kohal oli Prantsuse-Belgia meeskond Mathieu Arenzo ja Renaud Jamoul (Citroen DS3 R3T), kes kaotasid Kangurile ja Otsale 47,8 sekundit.
Kohe hommikul läks tõsiseks kihutamiseks, mis lõppes liidritele Princen/Eelbode esimesel katsel kraavis. Nii tõusid Kangur ja Ots liidriks, kuid Arenzo ja Jamoul võitsid kolmest hommikusest katsest kaks ja olid enne esimest hoolduspausi eestlastest vaid 7,9 sekundit kaugusel.
«Hommikused katsed olid meile uued ja võtsime sõitu vähe rahulikumalt, sest samad katsed olid täna korra veel kavas. Kuna tulime siia eesmärgiga saada kätte poodiumipunktid, siis kohalike meeste tempoga hommikul kaasa ei läinud, kuna nemad sõidavad kaasa vaid selle etapi, meie aga terve sarja,» rääkis Martin Kangur.
Arenzo suure püüdmisega rajal ei püsinud ja sõitis välja ralli kümnendal katsel ning katkestas. Kanguri ja Otsa liidrikoht enam otseselt ohus ei olnud, kuid teisel kohal olevad Melissa Debackere ja Cindy Cokelaere (Citroen DS3 R3T) olid sellel hetkel kahe minuti kaugusel. Siiski ei lasknud eestlased hoogu maha ja olid stabiilselt oma klassi arvestuses katsetel esikolmikus, vaid viimasel katsel tuldi juba kindla peale. Katsevõite omas arvestuses tuli terve ralli peale kolm. See tähendas Martin Kangurile ja Andres Otsale IRC 2WD Cup karikasarja etapivõitu Belgiast, saadud punktidega tõusid nad jagama sarja liidrikohta koos Harry Hunt’iga, kes Belgias tehnikaprobleemide tõttu katkestas.
«Hommikul läks kohe hirmus paugutamine lahti ja nagu näha, see taktika mehi pikalt rajal ei hoidnud. Meie ise saime hommikuga hea tunde kätte ja vaatamata edule jätkasime korraliku tempoga, sest päev oli pikk ja juhtuda võis kõike. Meie jaoks oli see täiuslik nädalavahetus, Meeskond tegi head tööd ja meie Hondaga polnud mingeid probleeme. Väga rahul nii kiiruse kui auto seadistusega ja loomulikult lõpptulemusega. Jagame hetkel sarja liidrikohta, mis meie jaoks on väga oluline,» võttis Martin Kangur kokku Geko Ypres Rally sündmused.
Catwees Honda Racing meeskonna järgmiseks stardiks IRC sarjas on San Marino kruusaralli 6.-7. juulil.
Geko Ypres Rally üldarvestuses said võidu soomlased Juho Hänninen ja Mikko Markkula (Škoda Fabia S2000).