RALLY ESTONIA. Rallimehed Lõuna-Eesti teedel hullamas ja suured rahvamassid rajaveeres lustimas – selline oli Eesti hooaja suurim autospordisündmus.
Hobisõitja ja näljase rallimehe sära
Georg Gross ei unista autoralli kõrgseltskonnas kihutamisest. Ta on pühendunud oma ärimehest isa abistamisele ning kui leidub aega ja võimalusi, osaleb mõnel võidusõidul Eestis või Lätis.
Karl Kruuda jaoks on aga rallimaailma tippu jõudmine suur eesmärk. Viimased kaheksa kuud võistlusdieedil püsinud mees vaatas peaaegu iga päev rallivideoid, et õppida, õppida ja veel kord õppida…
Just need kaks väga erinevate eesmärkide ja kogemustega sõitjat pakkusid reedel ja laupäeval Otepää ümbruses sõidetud Rally Estonial eestlastest kõige paremaid esitusi. Gross kiilus end MMi esikümnesse kuuluvate meeste vahele, Kruuda oli aga esimene mees pärast WRC-autodega sõitnud piloote.
Hinnanguliselt 15 000 pealtvaataja ees toimunud kihutamisel olid klass omaette Fordil sõitnud norralane Mads Østberg ja Citroënil kihutanud belglane Thierry Neuville. Vana tüüpi WRCga sõitnud Gross oli nende järel kolmas, edestades praegusaegset Fordi roolinud tšehhi Martin Prokopit.
«Selline tulemus oli väga meeldiv üllatus. Meie jaoks oli see hooaja teine ralli, kuid esimesel võistlusel Lätis polnud sellisest minekust märkigi,» sõnas koos kaardilugeja Raigo Mõlderiga sõitnud mees. «Saime juba reedel Prokopiga vahe sisse ja laupäeval suutsime seda kraavide kiuste hoida.
Ärevaid hetki oli palju, kuid tõime auto tervena finišisse, järelikult on kõik hästi.»
12 kiiruskatsega sõidetud 167 kilomeetriga kaotas Gross Østbergile 1.44,9. «Esimesed mehed sõitsid mullusest kiiremini, kuid meie ise ei saanud päris eelmise aasta tempot kätte. Vaatamata sellele olen tulemusega väga rahul,» märkis pärast viimast kiiruskatset hooldusalasse jõudes fännide tugeva aplausi osaliseks saanud Gross.
Kruuda viimasest võistlusest oli möödas kaheksa kuud. Pärast mullust pingelist hooaega pühendus 19-aastane rallimees gümnaasiumi viimase klassi lõpetamisele.
«Sõidunälg oli suur, kõik need kuud tegin trenni ja vaatasin õppimiseks rallivideoid,» rääkis Kruuda ja lisas, et eesmärgid on jätkuvalt kõrged. «Kui neid poleks, sõidaksin odavama autoga.» Otepääl kihutas ta juba möödunud aastal tuttavaks saanud Ford Fiesta S-2000 masinaga.
Kruuda sõitu kõrvalt jälginud ralliasjatundjate sõnul liikus noor kihutaja kiiruskatsel isegi paremini kui möödunud hooajal. Seni võis öelda, et auto on roolikeerajast pisut ees, ent Otepääl moodustasid piloot ja auto õige terviku.
Sõitja enda hinnangul on see tingitud täpsemini koostatud kiiruslegendist. «Mida vanemaks saad, seda paremini oskad legendi koostada,» märkis koos kaardilugeja Martin Järveojaga sõitnud Kruuda.
Järgmise stardi teeb Kruuda Soome MM-rallil, seejärel põikab ilmselt Rakvere ümbruses sõidetavale Viru rallile ja edasi jätkab osalemist MMi ja IRC-sarja rallidel. «Järgmisel hooajal sõidan ilmselt SWRC- või IRC-sarjas,» sõnas ta.
Otepääl pidas Kruuda maha põneva duelli N-rühma kiireima Kaspar Koitlaga. Kiiretel katsetel oli eelis suurema lõppkiirusega autoga Koitlal, laupäevases vihmas ja raskematel teedel pääses maksvusele Super-2000 autot roolinud Kruuda.
«WRC-autode järel saadav parim koht oli algusest peale meie eesmärk ja selle nimel võitlemine muutis kihutamise väga põnevaks. Kui rada läks vihma tõttu raskemaks, tekkis mul väike eelis,» analüüsis Kruuda.
Vaatamata Kruudale allajäämisele oli ka Koitla ralliga rahul. «Meie jaoks oli kõige tähtsam esikoht N-rühmas,» märkis lisaks Eesti meistrivõistlustele ka Läti sarjas kõrget kohta püüdev mees. Tema järgmine võistlus ongi Lätis.
Rally Estonia
1. Mads Østberg, Norra (Ford Fiesta WRC),
2. Thierry Neuville, Belgia, (Citroën WRC), +27,4,
3. Georg Gross, Eesti (Ford Focus WRC) +1.45,8,
4. Martin Prokop, Tšehhi (Ford Fiesta WRC) +2.40,4,
5. Karl Kruuda, Eesti (Ford Fiesta S-2000) +3.47,0,
6. Kaspar Koitla, Eesti (Mitsubishi Lancer) +4.19,1.