Drifti pro-klassi meister kroonitakse Laitses

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaarel Täll
Copy
Kristjan Klemets ja Eduard Vahemets
Kristjan Klemets ja Eduard Vahemets Foto: Tom Riismaa

Järgmisel nädalavahetusel läheb Laitse Rallypargis tõeliselt põnevaks – sel ohtliku hüppega rajal selguvad tänavused driftimise pro-klassi parimad. Punktiseis koondtabelis on pingeline ning meistritiitlis ei saa kindel olla isegi praegune üldliider Eduard Vahemets.

Drift Challenge’il on pro-klassi võistlejate jaoks viimane võimalus tõestada kohtunike ees, et just nemad on väärt saamaks esimeseks Eesti meistriks. Kuna eelmiste aastate võistlused toimusid karikasarjana, siis on meistritiitli andmine esmakordne.

Heites pilgu meistrivõistluste sarja pro-klassi koondtabelisse, on selge, et auväärt tiitel ei tule kellelegi lihtsalt kätte – kõik võistlejad on tänavu andnud oma parima ning pärast neljandat etappi on poodiumikohad on veel jagamata. Selget ülekaalu pole ühelgi võistlejal. Seega tuleb panna mängu kogu oma julgus ja oskused, et sõita paremini kui konkurendid.

Eelmine pro-klassi etapp toimus samuti Laitse Rallypargis ning sõitjatel on pisut aimu millise rajaga on tegu  - siis oli kohe enne esimest kurvi hüpe, kus võis ka mõne ratta maast lahti saada. Edasine rada läks järjest enam tehnilisemaks ning rajalõikude eri kõrgustel asetsemine oli huvitav. Sel korral on rada sätitud teisiti, et pakkuda võistlejatele uut sõiduelamust – iga uus ja huvitav rada on teretulnud.

Kes on soosikud? Pro-klassi paremusjärjestuses enne viimast etappi on punktiliider Eduard Vahemets. Temale järgnevad Henri Puhmas, Kristjan Klemets ja Taavi Toomara, kelle vahel punktierinevused on väga väikesed. Oma lootusi poodiumikohale ei saa maha matta ka soomlane Ami Aalto ja Rait Lember. Seega on kõik veel lahtine, eriti kui arvestada rada, millel sõidetakse. Eelmise etapi treeningpäev oli väga sündmusterohke – nii mõnigi auto sõitis rada ääristavasse betoonseina ning toimusid ka mõned kokkupõrked nii, et meeskonnad veetsid taaskord öö garaažis autosid võistluspäevaks parandades. Ühe õnnetus võib olla teise õnn.

Pro-klasside kõrval toimub ka tänavaklassi arvestuses neljas ehk eelviimane etapp. Ka seal on punktierinevused väga väikesed. Pärast kolmandat etappi on punktiliider Martin Vaga, kellele järgnevad võrdsete punktisummadega Harold Valdma ja Allan Lätt. Palju ei jää maha ka tänavused uued sõitjad Randar Kajo ja Jarmo Luht.

Võistlus kestab kaks päeva – esimesel päeval ehk reedel on rõhk treeningutel ning toimuvad ka tänavaklassi kvalifikatsioonisõidud. Teisel päeval teevad kvalifikatsioonisõite pro-klassi sõitjad ning toimuvad mõlema klassi finaalid. Korraldajatel on „tellitud“ küll kaunis suveilm, ent kui ilmataat oma kraane kinni hoida ei suuda, siis vihm ei sega võistlust – märg rada segab veelgi enam võistlejate mängukaarte ning võitjaks saab see, kes suudab kontrollida autot ka muutunud ilmaoludega. Seega võistlus toimub iga ilmaga!

Pealtvaatajad saavad pääsme soetada kohapeal. Pääsme hind on 10 eurot, kehtib mõlemal päeval.  

 

Ajakava

Reede, 24. august

17.00 avatakse väravad pealtvaatajatele

17.00-18.30 Street- ehk tänavaklassi treeningsõidud

18.30-19.30 Pro-klassi treeningsõidud

19.30-21.00 Street-klassi kvalifikatsioonisõidud

Laupäev, 25. august

09.00-10.30 Street- ehk tänavaklassi treeningsõidud

10.30-11.30 Pro-klassi treeningsõidud

11.30-13.00 Street-klassi finaalsõidud

13.00-13.30 Paus/driftitakso/Top Geari Will it drift?

13.30-14.30 Pro-klassi kvalifikatsioonisõidud

14.30-15.30 Pro-klassi finaalsõidud

15.30-15.45 Paus/Driftitakso

15.45-16.00 Autasustamine

Tagasi üles