1.-2. septembril tehakse Eesti mootorispordis ajalugu, kui uuel 3,2 kilomeetri pikkusel Audruringil sõidetakse esimene ametlik võistlus. Selleks on Eesti motoringraja meistri-ja karikavõistluste etapp, kus starti on oodata hulgaliselt sõitjaid, teiste hulgas ka mitmeid legendaarseid motomehi.
Uue Audruringi esimene võistlus on motoringraja Eesti meistrivõistluste etapp
Kindlasti on uus rada üheks põhjuseks, miks tavapärasest rohkem sõitjaid etapile eelregistreerunud on, sest kõik soovivad ju olla esimeste hulgas, kes uuel rajal sõita saavad. Erinevaid võistlusklasse on etapil üheksa. Eesti meistrivõistluste klassid on Superbike, Superstock 600 ja külgvankrid, Eesti karikavõistluste klassid aga Rookie 600, Rookie 1000 ja C-klass (hobi). Mõne ringi jagu rada proovida saanud Superbike klassis osalev Hanno Velt ootab huviga esimest võistlust.
«Eks kõigil on väike ärevus sees, soov uut rada proovida on suur. Rada ise on väga hea, lai ja kiire. Uus rajaosa on üsna tehniline, on üks pime kurv, mis meenutab pisut Pirita rada, samuti on ühest vasakkurvist välja kiirendades selline pikk vasakkaar, kus tuleb laduda käike teisest kuuendani ja kurvis käikude lisamine nõuab omamoodi oskust. Tegu on väga hea rajaga,» rääkis Hanno Velt.
Uue ringraja vastu tunnevad aktiivset huvi ka Soome sõitjad, keda on eelpool mainitud klassides sõitmas. Kuid mitte ainult, Soomest tuleb raja avavõistlusele juurde kolm klassi. Esimene neist on Honda CBR klass, kus sõidetakse nimetatud tsiklitega (125 cc ja 250cc neli takti). Tegu on väheste muudatustega tänavaratastega, sari on Soomes üsna populaarne. Eestisse tulevad sõitma paljud selles klassis osalevad soomlased, eesotsas sarja liidritega. Korraldaja võtab kaasa mõned lisarattad ja tänu Honda Baltic’ule saavad selle klassis uuel rajal sõita ka sellised legendaarsed motomehed nagu Lembit Teesalu ja Peeter Koval. Lisaks on olemas võimalus, et selles klassis tuleb rajale ka Marko Rohtlaan.
Soomest tuleb Audruringile ka motoringraja klassikat, seda kahe Classic klassi näol. Soomes on nimetatud klass jagatud mitmeks alamklassiks, kuid Eesti võistlusel otsustati klassikalised ringrajatsiklid jagada kahte klassi, kuni 350 cc ja üle 350 cc.
Laupäeval, 1. septembril sõidetakse vabatreeningud ja kvalifikatsioonid, pühapäeval, 2. septembril aga võistlussõidud, mille algus on kell 13.00.