Ligi 300 km/h: Mäesepp tuli ülekaalukalt Soome kiirendusmeistriks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaarel Täll
Copy
Viljar Mäesepp
Viljar Mäesepp Foto: VKM Racing Team

Eesti kiirendusvõistleja Viljar Mäesepp tegi tänavu kogu hooaja kaasa Soome meistrivõistlustel kiirenduses ning tubli töö tulemusena õnnestus tal alistada kõik vastased outlaw-võistlusklassis. Mäesepp kirjutas end Soome autospordi ajalukku – ta sai Soome kiirendusmeistriks.

Sel kevadel otsustas VKM Racing Team ehk Viljar Mäesepp ja tema meeskonnakaaslased hammustada suure ampsu Soome mootorispordi ajaloost. Meeskond osales ühes presiižikamas kiirendusspordisarjas outlaw-klassis eesmärgiga tulla tagasi meistritiitliga. Püstitatud eesmärk oli küll suurejooneline ja ehk ka pisut liiga optimistlik arvestades, et ükski eestlane pole sellega varem hakkama saanud.

Kogenud kiirendusvõistleja Viljar Mäesepa võistlusautoks on Nissan 300ZX, mis kannab nime Godzilla. Võimsat, 1600-hobujõulist autot liigutab 3,7-liitrine kahe turboga mootor.

Soome kiirendushooaeg algas mais. «Olime heas hoos ja võtsime plaani täie tõsidusega. Esimese etapi võitu ei saanud, ent võistlusega jäime väga rahule,» kommenteeris Viljar Mäesepp. Teine etapp pani alguse tõelisele eduloole – Mäesepp tõusis oma võistlusklassi liidriks ja nautis korralikku punktiedu konkurentide ees. Ühtlasi paranesid ka tulemused – iga sõit oli eelmisest kiirem. Mäesepp püstitas ka Soome Kalajoki rajarekordi. «Auto oli rajal väga hea, isegi kogenud Soome kiirendajad polnud näinud nii stabiilselt kiireid sõite. Nad said aru, et võitmiseks peab neil olema ideaalne stardireaktsioon – kiirusest üksi ei piisanud,» selgitas Mäesepp.

Nissan Godzilla oli visa, ka juht ei vääratanud. Kuuendaks etapiks oli VKM Racing Team endiselt liidripositsioonil. Punktiedu oli suur, kuid lõdvaks laskmisest ei olnud juttugi – kindlaks hooajavõiduks tuli pääseda eliminaatorsõitude teise vooru. Paraku tehnika võib mõnikord alt vedada –1600- hobulijõuse monstrum-Nissani nukkvõll purunes juba esimeses ajasõidus. Siiski õnnestus tulla kehvast olukorrast välja võitjana – 23 konkurendi seas võttis Mäesepp kuldmedali ning kirjutas nii kogu Eesti Soome mootorispordi ajalooraamatusse.

«Oli tõeliselt põnev hooaeg, auto oli suurepärane ja meeskond toimis hästi! Meie jaoks uued rajad ja olukorrad lisasid veel oma vürtsi. Pühendan oma meistritiitli kogu Eesti kiirendusvõistluste fännidele ja julgustan kõiki end proovile panema. Loodan, et kunagi tuleb ka meile Eestisse õige kiirendusrada, kus noored võistlushuvilised saaksid tiibu sirutada,» jäi Mäesepp oma tänavuse hooajaga väga rahule.

Mäesepa parimaks ajaks ¼-miilisel ehk 402-meetrisel rajal oli 7,4 sekundit ja lõppkiiruseks 296,9 km/h. Talle kuulub ka Soome Kalajoki 1/8 miili kiirendusraja rekord ajaga 4,81 sekundit. Eesti kehtiv rekord ¼ miilisel distantsil Eestis sõidetud rajal on 8,151 sekundit, mille püstitatas Veljo Einberg tänavu Speedest Nightrace’il.

Tagasi üles