Saada vihje

Kardispordi meistrivõistluste etapp tõi rajale ka Marko Asmeri

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Mariel Gregor
Copy
Jüri Vips.
Jüri Vips. Foto: Printpreview.eu

Nädalavahetusel toimus värskenduskuuri läbinud Tabasalu kardirajal kardispordi Eesti meistrivõistluste viimane, kaheksas etapp. Lisaks võidusõitudele karikate eest demonstreerisid kohapeale kogunenud publikule oma oskusi uunikumkartidel sõitnud endised kardiässad.

Kõige kiiremat hoogu näidati KZ2+ ja Rotax DD2 klasside ühises finaalis, kus teiste seas sööstis rajale ka vormeliäss Marko Asmer (Talvar Racing). KZ2+ klassis võitis kindlalt nii eelfinaali kui finaalsõidu Martin Rump (Kartdagö), teine oli mõlemas sõidus Mihkel Maltna (Aix Racing Team). Selle klassi Eesti meistritiitli võitis ülekaalukalt Maltna, kes osales kõikidel EMV etappidel.

DD2 klassi eelfinaali võitis mõneti üllatuslikult Antti Rammo (Vihur Team), kellele järgnesid Georg Vann (AGS Racing) ja Mario Haugas (Aix Racing Team). Paarkümmend minutit enne finaalsõidu algust tabas aga Tabasalu hoovihm ning sõit toimus vihmamärjal rajal. Stardis tekitas furoori Mario Vendla (Kartdagö) võimalik valestart, kuid võistluste žürii otsustas Vendla karistamata jätta.

Seejärel sõitsid teiselt eest ära Vendla ja Rammo, kuid 12. ringi viimases kurvis läks Rammo pidurdus pikaks ning riivates Vendla kardi tagaosa oli ta ise sunnitud pirueti tegema. Seejärel jäid esikoha eest võitlema Vendla ja Haugas ning viis ringi enne lõppu suutis Haugas tõusta esimeseks ja hoida seda kohta kuni finišini. Teine oli Vendla ning kolmandale kohale tõusis Asmer, kelle võimalused luhtas piruett 10. ringil.

«Kuival rajal olime selgelt kiiremad, kuid enne finaali sadanud vihm kõigutas minu enesekindlust päris kõvasti. Aga sain sellest üles, seadistus oli viimase peale ning olen võidu üle õnnelik,» ütles Mario Haugas.

Eesti meistritiitlit suutis kaitsta Georg Vann, kes Tabasalus pidi leppima viienda kohaga. Tiitlivõitjal avaneb võimalus osaleda novembri lõpul Portugalis toimuval Rotaxi Maailmakarika Finaalis. 2011. aastal Araabia Ühendemiraatides toimunud MK-finaalis tõusis Vann poodiumi kolmandale astmele ja väiksemate eesmärkidega ei lähe noormees ka Portugali.

Rotax Max klassis oli järjekordse Eesti meistritiitli juba eelviimasel etapil kindlustanud Aavo Talvar (Talvar Racing), kuid see ei tähendanud sugugi seda, et viimast etappi oleks kergemini võetud. Kvalifikatsioonis suutis Talvarist kiirem olla Märten Metsaviir (Aix Racing Team) ja ka eelfinaalis pidi Talvar kõvasti vaeva nägema, et tõusta esikohale. Oma tahtmise sai Talvar viimastel ringidel ning finišijoont ületades kaotas Metsaviir talle vaid 0,052 sekundiga, kolmanda koha sai Kairo Kivi (AGS Racing).

Just Rotax Max klassi finaali alguses avanesid Tabasalu kardiraja kohal taevaluugid ning stardiprotseduur peatati ning kartidele lubati alla kruvida vihmarehvid. Kordusstardis toimus teises kurvis Talvari seljataga kokkupõrge, kus suurimateks kaotajateks olid Metsaviir ja Kivi, kes langesid võistlejate rivi lõppu. Talvar võttis ligi poole minutilise eduga finaalivõidu, tema järel lõpetas Metsaviiru ja Kivi kokkupõrke tulemusel teiseks tõusnud Kristjan Salvet (AGS Racing) ja kolmandale kohale suutis end võidelda Kivi.

«Konkurents on aastatega Max klassis aina tugevamaks läinud ja ma pean ütlema, et selle hooaja tiitel tuli kindlasti raskemini kui eelmine,» ütles Talvar. Sarnaselt Georg Vanniga on ka Talvaril nüüd olemas pääse Rotaxi Maailmakarika Finaalile.

Koos Rotax Max sõitjatega kihutas ringrajal ka Martin Täht (Kartdagö), kes 2011. aastal sai samas klassis kolmanda koha. Tabasalu võistlusel osales Täht aga kiiremal KF2 kardil ja seda rohkem treeningu eesmärgil. Sel hooajal on Täht sõitnud kaasa Soome KF2 meistrivõistlustel.

Rotax Junior klassis läks rajal kitsaks juba eelfinaalis, kui esimeses kurvis toimus avarii, kuid seda võistlejate rivi lõpus. Eelfinaali võitis võrdlemisi kindlalt esikohalt startinud Jüri Vips (Kartdagö), teine oli Remo Rahula (Talvar Racing) ja kolmas Siret Räämet (Talvar Racing). Finaali start oli aga veelgi jõulisem kui eelfinaali oma ning seekord toimus teises kurvis masskokkupõrge, kus kannatajaid oli mitmeid, võib-olla ühed suurimad Siret Räämet ja Ralf Aron (Aix Racing Team), kes langesid 11. ja 12. kohale.

See tähendas aga seda, et väga suured šansid olid Eesti meistritiitlit võita Rahulal, kes hoidis teist kohta. Finaaligi võitis Jüri Vips, teine oli Rahula ning kolmas Frank Merilaht (Kartdagö). Väga südikat sõitu teinud Aron tõusis lausa neljandale kohale ning ühtlasi võitis Eesti meistritiitli nelja punktilise eduga Rahula ees. Üldarvestuses võitis kolmanda koha Tabasalu võistluse valitseja Jüri Vips. Sarnaselt Georg Vannile ja Aavo Talvarile on Ralf Aronil võimalus osaleda Rotaxi Maailmakarika finaalil.

Tagasi üles