Esmaspäeval Saksamaal alanud Six Days Endurol hoiab Eesti rahvusmeeskond avapäeva järel 15. kohta.
Eesti hoiab Six Days Enduro avapäeva järel 15. kohta
Rajale asus pooltuhat võistlejat, teiste hulgas ka kahe meeskonna jagu Eesti sõitjaid – Eesti rahvuskoondis ja klubikoondiste arvestuses sõitev Paikuse motoklubi tiim.
Eesti rahvuskoondise sõitjatest näitas avapäeval, kui sõideti kuus testi, parimat aega Aigar Leok (TM), kes oli oma klassi E3 seitsmes, üldarvestuses on Aigar Leok 29. kohal. Üldliidrile Pierre Renet’le kaotab Eesti parim enduuromees kahe ja poole minutiga. Aigar Leoki sõnul röövis avapäeval aega kukkumine, kuhu läks kaduma oma minutijagu aega.
Martin Leok (KTM) on klassi E2 31. ja üldarvestuse 70. kohal. Toomas Triisa (Honda) on klassi E2 50. ja üldarvestuse 106. kohal. Toivo Nikopensius (Yamaha) on avapäeva järel hoidmas klassi E1 59. kohta. Üldarvestuses on tema koht 172.
Six Days Enduro debüüti tegev Egon Üpraus (KTM) on klassi E3 46. kohal ja üldarvestuses on tema koht 192. Tõnu Kallastil olid väikesed tehnilised probleemid, mis said lahendatud, talle kuulus klassi E3 50. koht ja üldarvestuses oli tema koht 211.
Kõik see kokku tähendab seda, et Eesti koondis on peale avapäeva 15. kohal. Viie kiirema mehe aegade summa annab kokku sellise tulemuse, et liidermeeskonnale Prantsusmaale on kaotust kolmveerand tundi.
Prantsusmaal on ka individuaalses arvestuses kaksikjuhtimine, Renet on liider, Antoine Meo kaotab talle 10,6 sekundiga. Johnny Aubert on üldarvestuse neljas, Christophe Nambotin on kuues. Prantsusmaa edu Austraalia ees on 4.13,29 ja Soome ees 5.34,42.
Klubide koondiste arvestuses on Paikuse Motoclub koosseisus Mart Meeru, Vaido Kalm ja Marek Uustalu 60. kohal. Klubikoondiste liidrile, RFME-le kaotatakse tunni ja 12 minutiga.
International Six Days Enduro (ISDE) on maailma vanim motovõistlus. Esimene International Six Days Enduro sõideti 1913. aastal Inglismaal Carlisle’is. 2012. aastal 87. korda sõidetav ISDE toimus kuni 1973. aastani Euroopa erinevates riikides. Pärast seda on ISDE korduvalt toimunud ka väljaspool Euroopat (USA, Austraalia, Brasiilia, Uus-Meremaa ja Tšiili). Võistluse käigus läbitakse kuue pika sõidupäeva jooksul erinevat tüüpi kiiruskatseid: kiiret sõitu nõudvad krossikatsed ja vastupidavuse piiri kompavad enduurokatsed.