Rahvusvaheline Autoliit FIA ning F1-sarja emafirma Liberty Media tutvustasid sel nädalal oma nägemust kuningliku vormelisarja 2021. aastas mootorireeglitest. Praegused tiimid on see ajanud tagajalgadele.
Ferrari ähvardab F1-sarjast lahkuda
F1 tähtsad ninad tahavad muuta autod atraktiivsemaks ja see tähendab liiga inisevaks muutunud mootorimüra suurendamist. Praeguste plaanide kohaselt jätkataks küll edaspidigi 1,6-liitriste turbohübriidmootoritega, kuid kaotatakse ära turbo-soojusest lisajõudu genereerinud elektrimootor, sest see summutas heli, ning lisaks lubataks mootoritel teha 3000 lisapööret minutis, et lärmi suurendada.
Et soojusenergia kadusid kompenseerida, suureneks kineetilise, sisuliselt pidurdamisel tekkinud energia osakaal. Lisaks tekiks sportlasel võimalus elektrienergiat läbi mitme ringi talletada, et seda siis vajadusel kas möödasõiduks või kiireks ringiks kasutada.
Uued regulatsioonid lubaks teoreetiliselt F1-sarjaga madalamatel kuludel liituda uutel mootoritarnijatel – 2021 kontekstis käivad kuulujutud peamiselt Aston Martini ja Porsche teemadel – aga juba sarjas kanda kinnitanud firmade jaoks on need kui punane rätik härjale. Kui Mercedese meeskonna juht Toto Wolff ütles oma arvamuse juba välja, siis nüüd oli Ferrari kord.
«F1 on olnud osa meie DNAst firma sündimise hetkest. Me ei saa end kuidagi teisiti defineerida,» alustas Itaalia autotootja president Sergio Marchionne oma avaldust. «Aga kui liivakastireegleid muudetakse tundmatuseni, siis ma ei taha seal enam mängida.»
Marchionne sõnul on ta nõus mõnede väljakäidud printsiipidega – näiteks kulude kokkuhoiuga – kuid ta näeb, et uute reeglitega muutuksid erinevate firmade jõuallikad liialt ühesuguseks. See vähendaks märgatavalt just suurtootjate motivatsiooni sarjas osaleda.
«Tundub, et oleme nüüd strateegia arendamisel eriarvamustel ning kui 2021. aastast hakkavad spordis puhuma uued tuuled, siis on Ferrari sunnitud tegema mõned otsused,» vahendab Fox Sports Marchionne öeldut.
Itaallase sõnul ei oleks tal mingit probleemi allkirjastada otsus, millega Ferrari lahkub kuninglikust vormelisarjast: «Sest ma töötaks alternatiivse strateegia kallal, mis selle asendaks. Ja ka palju mõistlikuma kallal.»