Ogier tegi Mehhikos ajalugu, probleemide küüsi sattunud Tänak võttis maksimumi

Sebastien Ogier ja Julien Ingrassia.

FOTO: ALFREDO ESTRELLA/AFP

Kes sai Mehhiko MM-ralli tulemuse üle rõõmustada, kelle jaoks läks Põhja-Ameerika ainus etapp lörri? Postimehel on vastused olemas, sest meie hindame kõiki koroonaviiruse tõttu kolm katset lühemaks jäänud võistlusel WRC-autoga osalenud sõitjaid.

MM-sarja liidriks tõusnud Sebastien Ogier võttis juhtohjad enda kätte pärast neljandat katset ega lasknud neid kordagi käest. Tasuks kolmas järjestikune Mehhiko ralli võit ning kokkuvõttes on prantslane seal poodiumi kõrgeimale astmele tõusnud kuus korda.

Sealjuures jõudis prantslane ühe märkimisväärse saavutuseni. Ogier’st sai esimene sõitja MM-ajaloos, kes on võitnud ühe ralli vähemalt kuus võistlust nelja erineva automargiga. Mehhikos on ta triumfeerinud Citroeni, Volkswageni, Fordi ja Toyotaga. Gallia kuke lähim jälitaja selles arvestuses on Didier Auriol, kes oli Korsikal parim Fordi, Lancia ja Toyotaga.

Mehhikos võidutsenud Sebastien Ogier loodab, et rallikaravan ei viinud sinnamaile koroonaviirust. FOTO: Alfredo Estrella / afp / Scanpix

FOTO: ALFREDO ESTRELLA/AFP/Scanpix

Tänavu Mehhikos nägime taas kavalat rebast. Ogier pole kuuekordne maailmameister, sest ta võitis kõik rallid. Jah, ta on vaieldamatult kiire, kuid viimastel aastatel on ju söögi alla ja söögi peale korrutatud, et prantslane hiilgab oma kalkuleeritud esitustega. Seega järgime narratiivi – ta pingutas täpselt nii palju, kui vaja. Hinne 5!

Tõsi, Ogier’ jaoks võinuks ralli olla oluliselt keerulisem, kui Ott Tänak poleks oma vea tõttu vedrustust lõhkunud. Kolmanda katse järel, mille Tänak võitis tervelt 10,3 sekundiga, oli ju eestlane üldliider.

Ortega katsel vastu kivi sõitnud Tänak kaotas neljandal mõõduvõtul Ogier’le 45,9 sekundit, mis jättis valitseva maailmameistri väga keerulisse seisu. Hyundai roolikeeraja kiituseks tuleb aga öelda, et ta suutis pärast probleemi tekkimist võtta olukorrast maksimumi, sest eestlane krahmas endale riburadapidi Kalle Rovanperä, Elfyn Evansi ja Teemu Sunineni positsioonid.

Reedene viga röövis küll võimaluse võidelda võidu eest, aga laias laastus võib Tänak rallit lugeda kordaläinuks. Kaukasse lisandus korralik arv punkte ning ehkki vahe MM-liidriga jäi võrreldes võistluse algusega samaks, tulid Elfyn Evans ja Thierry Neuville lähemale. Muidugi, praegu tundub, et iga silm on väga tähtis, kuna meil pole ju aimugi, millal ja kus sõidetakse järgmine etapp. Tänaku hinne? 4+.

Ott Tänak Mehhiko teedel.

FOTO: ALFREDO ESTRELLA/AFP

M-Spordi jaoks polnud hooaja kaks esimest rallit rõõmustavad, kuna Teemu Suninenil läksid Monte Carlo ja Rootsi aia taha. Mehhikoks pandi soomlasele pinged peale, sest talt oodati õnnestumist.

Hooaja esimese kruusavõistluse reedesel päeval sõitis Suninen justkui radari all. Peamiselt keskenduti Ogier’le, Tänakule ja Neuville’ile, kuid M-Spordi mehe tubli sõit ja teine koht üldarvestuses ei teeninud vääritud koguses tähelepanu.

Lõpuks sai Tänak põhjanaabrist mööda, aga tõele au andes on Suninenil põhjust olla väga rõõmus. Kiirust jagus, rumalad vead jäid tegemata ning poodiumikoht ei langenud kordagi kahtluse alla. Hinne 5-.

Tegelikult oleks huvitav teada, kas Suninen suutnuks Tänakule vastu saada, kui tema õlul poleks pingeid olnud. Siiski, valitsevale tšempionile pole otseses võitluses patt alla jääda.

Elfyn Evans peab neljanda koha eest tänama kõrgeimad jõude, kuna nii Lappi kui ka Neuville olid waleslasest tegelikult väledamad, kuid langesid vastavalt auto mahapõlemise ja elektrilise probleemi tõttu mängust headele kohtadele.

Olgu, Evans alustas esimest täispikka võistluspäeva teepuhastajana ning kahtlemata jättis see tema rallile jälje. Aga. MM-sarja üldliidrile olid ootused kõrgemad, kuna ka Monte Carlos ja Rootsis esines ta arvatust paremini.

Elfyn Evans.

FOTO: TT NEWS AGENCY/via REUTERS

Seega on veel lõpliku vastuseta küsimus, kas Evans on tiitlipretendent või mitte. Mehhiko eest talle hindeks 3+, kuna ehkki lõpp-positsioon polnud kohutav, valmistas Toyota mees kõrgete ootuste valguses veidi pettumust ning kiirus pani õlgu kehitama.

Kalle Rovanperä on teinud väga hea hooaja alguse. Pärast kolme rallit on 19-aastane supertalent MM-sarja üldarvestuses suisa neljas ning on näidanud head stabiilsust. Soomlase ees tuleb müts maha võtta!

Endise tipptasemel rallisõitja Harri Rovanperä poeg näitas kohati väga häid aegu, ehkki laupäev oli tema jaoks veidi tagasihoidlikum. Ta hankis vajalikke kogemusi ning õppis laupäeval pärast Neuville’i «tehnilise probleemi» tõttu ajakontrolli hiljaks jäämist ja parema stardikoha saamist, kuidas on WRC-autoga esimeste hulgas startida ja teed puhastada. Rovanperä lõpetas viiendal kohal uhkes üksinduses, mis väärib hinnet 4.

M-Spordi kolmas number Gus Greensmith jõudis Mehhikos eelviimasena punktidele ning kokkuvõttes läksid tal asjad nässu. Inglane kaotas lõpuks Ogier’le üle 13 minuti, millest lõviosa tuli 14. katsel, kus ta pidi gaasipedaaliprobleemi tõttu seisma jääma ja mehaanikuks kehastuma.

Lühikestel publikukatsetel näitas Greensmith korralikku hoogu, kuid normaaltingimustes lonkis ta taas võistlejate rivi lõpus. Jah, britt hangib veel kogemusi ja õpib, kuid ta pole ühelgi MM-rallil WRC-autoga näidanud kasvõi enam-vähem minekut. Tema õnneks on mehe rahakott sügav. Kõike arvesse võttes saab ta Mehhiko eest hindeks 2.

Gus Greensmith (vasakul) ja Esapekka Lappi.

FOTO: @World/M-Sport

Lappi ja Neuville’i kõrval katkestas ka Hyundai kolmas sõitja Dani Sordo, kellele sai saatuslikuks ülekuumenenud mootor.

Hinded on pandud skaalal 1 kuni 5+, kus 1 tähistab kõige madalamat võimalikku hinnet. 5+ on võimalik teenida vaid rallil kogutud maksimaalse punktiarvuga, katkestajatele – vahet pole, kas nad jätkavad järgmisel päeval võistlust või mitte – läheb automaatselt kirja hinne 2.

Tagasi üles