Eelmise nädala alguses teatas Audi, et lahkub pärast tänavust hooaega nimekast kereautode võidusõidusarjast DTM. Samm tekitas pettumust ka ainsaks DTMi tehasetiimiks jäävas BMWs.
Tuntud võidusõidusarja huku äärele viinud autotootja võttis konkurendi sõnatuks
BMW arendusjuht Klaus Fröhlich rääkis intervjuus Süddeutsche Zeitungile, et Audi ei käitunud spordimehelikult. «Nad oleksid võinud meie kui partneriga enne vähemalt rääkida,» ütles ta ning lisas, et konkurendi käitumine võttis ta sõnatuks.
Fröhlich tõi näite 2018. aasta hooaja lõpust, mil Mercedes otsustas DTMist lahkuda: kuulsa automargi emafirma üks ninamehi Ola Källenius helistas talle ning ütles, et neid enam sarjas pole. «Nad käitusid professionaalselt,» märkis Fröhlich.
Sakslast pani Audi käitumine seda rohkem imestama, et Audi tegevjuht Markus Düsmann oli varem BMW juhatuse liige.
Audi ja Mercedese kõrval on DTMile viimastel aastatel hüvasti lehvitanud ka Aston Martin. «Pärast Audi loobumist on sari kriisis. BMW ei saa enda vastu võistelda. Olen koos Gerhard Bergeriga (DTMi turunduspoole eest hoolitseva firma tegevjuht – toim) rääkinud ja pean nüüd mõtlema, kuidas edasi minna,» lausus Fröhlich.
Muide, sarnaselt autoralli MM-sarjaga peaks ka DTM 2022. aastal üle minema hübriidautodele. 2025. aastal kavandati välja tulla elektrimasinatega, kuid tehasetiimide loobumine seab kõik plaanid kahtluse alla.
«Mind hämmastab, et Audi hüppas alt ära, sest oleme koos teinud nii palju tööd,» sõnas Fröhlich. «Samuti ei saa ma aru nende põhjendusest keskenduda elektrivormelile, sest DTM tahab ju samuti elektrimootorit kasutusele võtta.» Muide, BMW on lisaks DTMile tegev ka elektrivormelisarjas Formula E.
Fröhlichi intervjuu andis selgelt mõista, et ka BMW jätkamine DTMis on kahtluse all. Samas märkis sakslane, et sari on varemgi pausi võtnud ja siis tugevana areenile naasnud.