Saatuse tagasilööke trotsival Latvalal on uus plaan

Jarmo Jagomägi
, Reporter
Copy
Jari-Matti Latvala oma muuseumis.
Jari-Matti Latvala oma muuseumis. Foto: latvalamotorsport.com

Soome ralliässal Jari-Matti Latvaval pole küll käsil kõige helgemad ajad, ent sellele vaatamata säilitab ta positiivsuses ja sepistab plaane. 

Alustuseks jäi 35-aastane piloot tänavuseks hoojaks üle pika aja MM-sarjas täiskohaga tööta. Plaan oli rentida Toyota masinat, et sellega mõnel rallil kaasa lüüa. Rootsis oligi Latvala teel, kuniks tuli Yarise tehnilise rikke tõttu võistlus varakult pooleli jätta. 

Tiimipealik Tommi Mäkinen lubas talle kompensatsiooniks Sardiinia etappi. Siis tuli peale aga koroonaviirus, praeguses seisuga on võistlus teadmata ajaks edasi lükatud. Lisaks jäid ära Soome ning Walesi rallid, kus Latvala võinuks samuti osaleda. Sellele vaatamata pole ta püssi põõsasse visanud.

«Tahaksin tuleval aastal vähemalt ühel etapil kaasa teha. Aga eelkõige plaanin ma keskenduda Historic-klassi EM-sarjale,» rääkis Latvala Rallit.fi-le tulevikuplaanidest. 

«Ma ei jäta kindlasti rallisõitmist pooleli, aga pean olukorda adekvaatselt hindama. Saaksin kaasa teha ühel võistlusel. Kui see midagi sisse toob, siis on hästi. Kui mitte, siis pole mõtet raha põletada.»

Uut plaani on kogenud piloodil mugav realiseerida, sest ta on vanade rallimasinatega juba mõnda aega tegutsenud. Viimastel aastatel on Latvala ka mõnel korral kodumaal Toyota Celicallaga võistelnud. 

«Järgmisel aastal plaanin Historic-klassi EM-sarjas kaasa teha, seal saan sõitmist täiel rinnal nautida. Mulle meeldib vanade masinatega kihutada, õnneks leian neid enda kodust,» sõnas rallimees. 

Lisaks tagasilöökidele rallirajal on Latvalal kiiva kiskunud ka argielus. Nimelt sattus ta pahuksisse Soome maksuametiga, kes nõuab talt kogusummas 6,2 miljonit eurot. 

Igapäevaselt teenib meie põhjanaaber leiba oma töökojas, kus fookus läheb vanadele autodele. «Koroonakriisi ajal polnud ostjate huvi eriti suur, kuid olukord paraneb. Augustiks on varuosadele mitu tellimust, lisaks hakkame ühele välismaa kliendile autot ehitama,» märkis Latvala. 

«Õnneks mul on oma firma. See hoiab pea selge ja motivatsiooni kõrgel. Muresid on kuhjunud üsna palju: pole saanud rallit sõita, lisaks hingavad ametnikud pidevalt kuklasse. Õnneks läheb olukord paremaks.»

Muide, Latvala avas hiljuti oma rallimuuseumi. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles