Hyundai unustatud mees unistab jätkuvalt WRCst: see kõne võib iga hetk tulla

Copy
Ole Christian Veiby kihutamas Hyundai R5-masinaga.
Ole Christian Veiby kihutamas Hyundai R5-masinaga. Foto: Hyundai Motorsport

Kui teha juttu Hyundai rallitiimist, räägitakse enamasti Ott Tänakust ja Thierry Neuville'ist. Vahel harva on fookuses ka Dani Sordo, Craig Breen või Oliver Solberg, kuid samamoodi Lõuna-Korea autotootja värvides kihutav Ole Christian Veiby juba niisama naljalt kellelegi meelde ei tule.  

Sellel on mõistagi põhjus: nimelt kihutab 24-aastane norralane enamasti R5-masinaga. Aga norralane soovib seda vaikimisi paika tiksunud hierarhiat muuta ning tõestada, et ta suudab osavalt taltsutada ka WRC-masinat, nagu ta hiljuti Itaalias toimunud Targa Florio asfaldirallil näitas.

Mis puudutab R5-masinaid, siis vaevalt leiab maailmas kogenumat sõitjat: on ju norralasel ette näidata 73 starti, mis tehtud vastavalt Škoda Fabia, Citroën C3, Volkswagen Polo või Hyundai i20ga.

WRCga on vastav arv kaks, kuid pärast hiljutist Targa Florio rallit on norralane tahtmist täis. «Mul polnud aimugi, millist kiirust suudan tol nädalavahetusel näidata, kuna ma ei teinud enne seda ühtegi testi WRC-autoga. Thierry samal ajal tuli aga otse Horvaatiast ja on masinaga kokku puutunud,» sõnas nimekale tiimikaaslasele lõpuks 42,6 sekundiga alla jäänud Veiby.

Seda arvesse võttes on norralase näidatud kiirus päris muljetavaldav. Ning seda teavad nii Veiby kui ka Hyundai inimesed. Küll ei tea kumbki neist, millal võiks norralane uuesti WRC-masinasse pääseda. 

«Ausalt öeldes pole praegu järgmisi plaane tehtud, kuid ma loodan võrdlemisi kiiresti uuesti sellesse autosse istuda ja usun, et see on võimalik. Lihtsalt praegu ei tea ma, millal ja kus,» sõnas Veiby väljaandele DirtFish. 

«Praegusel ajal võivad asjalood väga kiiresti muutuda. Ühel hetkel saadki kõne, kus sult küsitakse: «kas saad siia tulla ja seda rallit sõita?» ja sellisel juhul tulebki sul lihtsalt kiiver kaenlasse haarata ja minna,» kinnitas ta enda valmisolekut.

Järgmisel MM-etapil Portugalis on norralase ohjata taas R5-masin. Kuna selles klassis pakuvad talle konkurentsi näiteks Andreas Mikkelsen, Esapekka Lappi ja Teemu Suninen, oleks triumf kindlasti miski, mis tiimipealikke rohkem norralase suunas vaatama sunniks.

Tagasi üles