Saada vihje

Salakaval Keenia neelab järjest WRC-mehi, sõitjad avasid juhtunu tausta

Copy
Oliver Solberg ja tema kaardilugeha Aaron Johnston autot putitamas.
Oliver Solberg ja tema kaardilugeha Aaron Johnston autot putitamas. Foto: OliverSolberg/Twitter

19-aastase pausi järel MM-sarja kalendrisse kuuluvasse Keenia rallisse suhtusid kõik sõitjad paraja aukartusega. Selgus, et põhjusega! 

Kui eilne lühikene 4,84-kilomeetrine «mikihiire» kiiruskatse pakkus vahva elamuse, siis tänane on kujunenud korralikuks kannatamiseks. Juhtuma hakkas päeva teisel, võistluse kõige pikemal, 32,68-kilomeetrisel katsel. 

Alustuseks oli raskustes esimesena startinud MM-sarja liider Sebastien Ogier. Ta tegi kohe katse alguses paar sõiduviga ning hiljem selgus, et tema Toyota tagaosa vedrustus sai kahjustada. Prantslane pidas läbi häda hoolduspausini vastu, ent kaotas mehiselt aega. 

Nõnda õnnelikult ei läinud aga tiimikaaslasel Elfyn Evansil, kes tabas kivi ja lõhkus Yarise esiotsa vedrustuse. Võistlust polnud võimalik jätkata. 

«Tohutu pettumus. Mõnes mõttes rumal viga. Kivi oli väljas. [Viltust] ratast nähes teadsin, et ma ei saa seda parandada. Loodetavasti oleme homme tagasi,» selgitas Evans hiljem WRC All Live'i ülekandes. 

Veidi pärast seda tuiskas rajalt välja Hyundai piloot Dani Sordo. Hispaanlane kaotas väga suurelt kiiruselt juhitavuse, kihutas põllule ja lõhkus i20 roolisüsteemi. Võistlust polnud võimalik jätkata. 

«Õnneks ei rullunud me üle katuse, sest muidu poleks võib-olla saanud homme jätkata. Sõitsime vastu keset teed olnud kivi, roolisüsteem läks katki ning libisesin põõsastesse,» rääkis Sordo, kes kinnitas, et saab homme kindlasti rajale naasta. 

Enne lõunapausi pudenes rivist veel kaks WRC-meest. Päeva avakatsel sai kahjustada Oliver Solbergi Hyundai. Ta putitas selle küll pikimaks kiiruskatseks hilinemisega korda, ent teatas selle järel katkestamisest: probleemi ei õnnestunud likvideerida. 

«Pärast tänast avakatset kontrollisime autot ja kõik tundus okei. Üritasime aeglaselt sõita, aga teel neljandale katsele läks midagi ilmselt katki. Võib-olla pidanuksin varem peatuma, kuid tahtsin hooldusalasse jõuda. Ma ei tahtnud alla anda. Mul on tiimi ees kahju, käitusin rumalalt,» sõnas Solberg, kes kardab, et ta ei saa katkise turvapuuri tõttu homme rajale naasta.

M-Spordi Ford Fiestaga võistelnud Lorenzo Bertelli jäi ootuspäraselt kõige kiirematele puhta sõiduga alla ning tagatipuks ütles ka masin üles. Vahetult enne lõunapausi lõpetas itaallane raja kõrval, põhjenduseks: veeleke. 

Nõnda jäigi Keenia ralli esimese tõsise võistluspäeva teiseks pooleks rivvi 11 WRC-piloodist vaid seitse. Arvestades, et ärevaid momente tuleb ette põhimõtteliselt kõigil, pole keegi salapärastel teedel kaitstud. 

Võistluse käigul saab silma peal hoida siit! 

Tagasi üles