Sõitjad avaldasid WRC hooaja viimase etapi osas nördimust

Karl Mihkel Eller
Copy
Monza ralli 2020. aastal. Vasakul Gus Greensmith, paremal Toyota sõitja Takamoto Katsuta, kes jäi juba avakatsel kinni mudasesse murusektsiooni.
Monza ralli 2020. aastal. Vasakul Gus Greensmith, paremal Toyota sõitja Takamoto Katsuta, kes jäi juba avakatsel kinni mudasesse murusektsiooni. Foto: @World/M-Sport

Ralli MM-sarja viimane etapp sõidetakse sarnaselt mullusele novembri keskel Itaalias Monzas. Traditsiooniliste rallikatsete asemel toimub palju sõitmist kuulsal Monza ringrajal, mis pole sõitjate poolt just eriti soojalt vastu võetud.

Kuigi protsentuaalselt on Monza rallil väljaspool ringrada sõidetavate katsete osakaal kasvanud, siis tegelikkuses jääb seda ikkagi väheks. Näiteks M-Spordi sõitjaid avaldasid nördimust, et ajakavas on jätkuvalt päris vähe korralikke asfaldikatseid.

«Ringrada on meie jaoks unikaalne asi, aga see ei kuulu rallisõitmise juurde. Meil on 11 head MM-etappi, ma ei mõista, milleks meile Monza (ringrada) vaja on. Ootasime rohkem normaalseid katseid ja vähem vuramist ringrajal, aga eks tuleb sellega leppida,» ütles Greensmith ajakirjanikele enne eelviimast etappi.

Sarnaselt mullusele pääses Monza MM-kalendrisse vaid tänud teiste etappide ära jäämisele. 2020. aastal sõideti vaid seitse etappi, iga võistluse toimumine oli ülitähtis ning nii lisandus Monza MM-sarja viimasel hetkel. Tänavu on kalendris 12 rallit, Monza lisandus graafikusse, sest koroonaviiruse tõttu jäi teist aastat järjest ära Jaapani etapp.

M-Spordi sõitja Adrien Fourmaux mõistab, et ringrajal tuleb mõned katsed sõita, kuid päevade lõikes tähendab see ikkagi, et enamus aega veedetaksegi Monzas. «Mägedes võiks olla täispikad võistluspäevad ning õhtul võiks sõita paar katset Monza ringrajal. See sobiks mulle kõige rohkem, aga usun, et korraldajad ja FIA (Rahvusvaheline autoliit – toim) andsid endast kõik, et see ralli üldse toimuks,» andis prantslane mõista, et vaid mõni hommikupoolik mägedes ei rahulda teda.

Monza ralli toimub 18.-21. novembril ja on võrreldes debüüdiga läinud tosinkond kilomeetrit pikemaks. Eelmise aasta võistlusel võidutses toona seitsmendana MM-tiitli teeninud Sébastien Ogier Toyotal, teine oli Ott Tänak (+13,9) Hyundail ja kolmas eestlase tiimikaaslane Dani Sordo (+15,3). Muide, tänavu tähistab Monza ralli Ogier’ viimast MM-starti koos kauase kaardilugeja Julien Ingrassiaga.

Tagasi üles