P, 29.01.2023

Uus hübriidauto valmistab rallimeestele peavalu. Järveoja: temperatuur võib osutuda kuumadel rallidel probleemiks

Toimetas Karl Juhkami
Uus hübriidauto valmistab rallimeestele peavalu. Järveoja: temperatuur võib osutuda kuumadel rallidel probleemiks
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Martin Järveoja.
Martin Järveoja. Foto: Hyundai Motorsport

Kuna järgmisest hooajast algab autoralli MM-sarjas hübriidajastu, käib meeskondade tagatubades hetkel kibekiire töö, et uut neljarattalist ette valmistada. 

Nõnda viibivadki Hyundai mehed, eesotsas Ott Tänaku ja Martin Järveojaga, praegu Itaalias, et hübriidajamiga masinat testida. Ning testipäevad on ka asja ette läinud, sest kohe esimese võistluspäeva simulatsiooniga mõistsid sõitjad, et autos valitsev temperatuur on harjumuspärasest tunduvalt kõrgem. 

Thierry Neuville'i paarimees Martin Wydaeghe täpsustas, et tegemist pole siiski ainult Hyundai probleemiga, vaid see tuleneb uute hübriidautode spetsiifikast. «Summuti jookseb mööda auto paremat külge, täpselt meie jalgade juurest ning sealt kiirgab meeletult kuumust. Kuid see on samamoodi ka Toyotal ning Fordil,» sõnas belglane ning lisas, et kui praegu on see veel väljakannatatav, siis kuumematel rallidel võib sellega seoses tõsiseid probleeme esineda. 

«Praegu on väljas praktiliselt talv ehk õues on külm, aga kui sa läheb Portugali, Sardiiniasse või Keeniasse, siis on see kindlasti suur väljakutse,» sõnas ta portaalile DirtFish. «Aga meil on väga head insenerid, seega usun, et meil õnnestub sellele lahendus leida.»

Järveoja oli kamraadiga sama meelt. «Usun, et see temperatuur oleks kuumematel rallidel probleemiks. Täna, kui me testime, on väljas juba võrdlemisi külm, kuid isegi praegu on masinas väga kuum,» sõnas eestlane.

Hea uudis on aga see, et Hyundai teste olid kohapeal vaatamas nii FIA rallidirektor Yves Matton kui ka tehniline direktor Jerome Touquet, mis tähendab, et rahvusvaheline alaliit on probleemist teadlik ning tegeleb sellega.

Juba varem on uue hübriidauto puhul rallimehi häirinud kõrvalistuja istme kõrgus ja asend. Selles osas on Järveoja sõnul asjad liikumisest, sest Itaalias toimunud testidel oli tema iste juba veidi madalamal. 

Märksõnad
Tagasi üles