ÜLEVAADE ⟩ Hyundai veab taas alt: milliste muredega pidid Tänak, Neuville ja Solberg juba avapäeval võitlema?

Jarmo Jagomägi
, Reporter
Copy
Hyundai Monte Carlo rallil. (Ott Tänak, Thierry Neuville, Oliver Solberg)
Hyundai Monte Carlo rallil. (Ott Tänak, Thierry Neuville, Oliver Solberg) Foto: Romain Thuillier/Hyundai Motorsport

«See [probleemide] nimekiri on pikk,» ütles Hyundai piloot Ott Tänak tabavalt pärast hooaja esimese etapi, Monte Carlo ralli avapäeva, teise kiiruskatse järel.

Hübriidautode ehitamiseks nappis suuresti koroonaviiruse tõttu aega kõigil tiimidel. Eriti hiljapeale jäädi aga Hyundais. Olukorda ei tee lihtsamaks ka tõik, et detsembri algusest pole tiimil täiskohaga juhti, sest ametist lahkus Andrea Adamo. 

Nõnda lõidki i20 autol üsna ruttu välja mitmed hädad. Juhtuma hakkas juba neljapäeva hommikuse testikatse eel, kus Tänaku masina mootoril puudus neljast silindrist üks. Nõnda jäi meie ekipaaž starti hiljaks. Lisaks sahistati hiljem, et korralikult ei töötanud hübriidsüsteem. 

Lihtsamaks ei läinud ka kahel õhtusel võistluskatsel. Võtame ette kõik kolm Hyundai meest ja vaatame, mille üle kurdeti. 

Tänak esimese kiiruskatse järel kommentaare ei jaganud. Hiljem ütles ta, et esimesel katsel oli probleeme mootoriga (autot putitati ka ülesõidul), teisel tekkis mure hüdraulikaga ja käsipidur ei töötanud korralikult. «See nimekiri on pikk,» lisas eestlane. 

Thierry Neuville märkis avakatse järel, et tal kadusid pidurid. Hiljem selgus, et belglase autol tõrkus ka käigukast. Need olid aga suuremad mured. Ilma detailidesse laskumata lisas ta, et «mõned asjad olid veel.»

Oliver Solberg otseselt autot ei kritiseerinud, kuid ilmselt polnud tal nende murede märkamiseks aegagi. Miks? Sest ta ei kuulnud kummalgi katsel oma kaardilugejat! 20-aastane piloot oli mõlema kiiruskatse finišis väga löödud. 

Avapäeva järel jäävad Hyundaid esikümne teise poolde, vahed liidri Sebastien Ogier'ga (Toyota) on suured. Neuville hoiab teise päeva eel 6. (+28,5), Tänak 8. (+41,1) ja Solberg 10. kohta (+58,8). Kogu trio sõnas kui ühest suust: hea, et avapäeval finišisse jõudsime. 

«Kindlasti on vara veel selle auto jaoks, aga täna on võistlus ja valikut ei ole, tuleb olla valmis. Eks me teeme nii palju kui me suudame,» ütles Tänak neljapäeva hilisõhtul Eesti ajakirjanikele.

Monte Carlo ralli jätkub täna kell 10.14. Võistluse põhjaliku ja operatiivse ülevaate leiab Postimehe otseblogist ja videopildiga ralliraadiost! 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles