Endiselt veel Hyundai autorallitiimi ajutise juhina ametis olev Julien Moncet heitis pilgu lõppenud hooajale.
Hooaja keskpaiga šokk päästis Hyundai rallitiimi aasta
Lõuna-Korea võistkonna muredest on räägitud erinevate nurkade alt. Hooaja eel tekkis küsimärk, kas üldse avaetapiks Monte Carlos saadakse kolm i20 hübriidmasinat starti. Nigelalt alanud aasta lõpuks teeniti aga rekordilised viis etapivõitu. Tõsi, nii võistkondlik kui ka individuaalne tiitel läks kindlalt Toyotale.
Moncet tõdes, et Hyundai madalpunkt saabus hooaja kuuendal etapil, juuni lõpus Keenias. Võistkonna parimana lõpetas Thierry Neuville viiendana, Oliver Solberg oli kümnes, Ott Tänak katkestas.
«See ralli äratas meid kindlasti tiimina üles,» ütles Moncet intervjuus WRC kodulehele. «Monte Carlo järel hakkasid asjad juba paranema, saime häid tulemusi, võitsime Itaalias ja jõudsime veel poodiumile, aga Keenia oli täielik katastroof.»
Ta jätkas: «Tiim reageeris sellele väga hästi. Hakati veel rohkem pingutama. Enne Keeniat oli meil probleeme varuosadega ja auto polnud eriti vastupidav. Aga nagu ütlesin, siis võtsime end kokku. Leidsime vastupidavuse, misjärel saime rohkem rõhku panna võimekusele.»
Säärane edu tuli ootamatult ka Toyota leerile. «Hooaja keskel üllatusime, kui kiiresti suutis Hyundai taset tõsta. Ma ei oodanud, et nad kohe nii kiireks muutuvad. Arvasin, et nad… Kui ausalt öelda, siis alguses oli neil auto, mis ei kestnud ralli lõpunigi,» rääkis Jaapani tiimi tehniline direktor Tom Fowler intervjuus DirtFishile.
Lõppenud hooaja 13 etapist võitis seitse Toyota, viis Hyundai ja ühe, esimese M-Sport.