:format(webp)/nginx/o/2023/01/22/15094203t1h1a9d.jpg)
Monte Carlo ralli võitis vanameister Sébastien Ogier, kellele see oli rekordiliseks üheksandaks triumfiks seal. Prantslasele järgnesid Kalle Rovanperä (+18,8) ja Thierry Neuville (+44,6).
Ott Tänakul tuli lõviosa laupäevast läbi ajada katkise roolivõimuga, mistõttu pudenes ta üldarvestuses viiendaks, kus ka ralli lõpetas (+2.34,9). Küll näitas meie mees oma potentsiaali punktikatsel, mille lõpetas Rovanperä järel teisena.
Ralli võtmesündmused:
Neljapäev:
- Tänakul tuli kaks esimest katset läbi ajada viienda käiguta, seda tema Pumat kimbutanud elektrooniliste probleemide tõttu.
- Teisel katsel üllatas sõitjaid musta jää kurv. Neuville ja Serderidis käisid seetõttu vastu kaljuseina, tagapool startijad ei julgenud pärast vastava info nendeni jõudmist enam pimedas nii palju suruda. Hiljem selgus, et jää oli fännide põhjustatud.
- Katsutal tuli avapäeval hakkama saada käsipidurita, mistõttu andis jaapanlane rohkete tagasi- ja mahapööretega vürtsitatud katsetel kõvasti ajas ära.
Reede:
- Ogier kaotas neljandal katsel hübriiditoe, kuid jätkas sellest hoolimata katsevõitude noppimist. «Surun selle kompenseerimiseks korralikult,» lausus ta. Kuuendaks katseks sai prantslane hübriidi taas tööle.
- Lappi rohkete kaotussekundite taga polnud tehniline rike ega sõiduaps, Toyotast Hyundaisse üle kolinud soomlane polnud uue autoga lihtsalt veel kohanenud. Korduvat nõutust masina suhtes näitas üles ka Sordo.
- Evans lõhkus viiendal katsel rehvi, andes ära üle 40 sekundi.
- Loubet käis viiendal katsel rajalt väljas, lõhkus roolivõimu ning kaotas üle pooleteise minuti. Kuna probleemi ei õnnestunud parandada, tuli tal jätkata roolivõimuta, kaotades nii päeva lõpuks üle üheksa minuti.
Laupäev:
- Loubet sai masina ööga töökorda, kuid eksis päeva esimese katse lõpus ühes jäises kurvis ja sõitis ratta kõveraks. Sinna tema ralli ka lõppes...
- Tänak andis kümnenda katse lõpus teada, et kaotas roolivõimu. Kuigi tal ei õnnestunud ülesõidul häda kõrvaldada, oli probleem n-ö stabiilne ehk võimaldas tal mingil määral siiski edasi kihutada.
- Sordo kaotas 11. katsel hübriidi toe, kuid sõnas, et see pole probleem. «Tegelik probleem on rooli ja istme vahel,» viitas ta endale.
Pühapäev:
- Super-rally süsteemis jätkav Loubet tuli pühapäeval starti punktikatse sihiga, kuid pidi juba avakatsel tõdema, et ta käsipidur ei tööta. Järgmiseks katseks sai ta mehaanik Bernardo abiga selle siiski korda. 17. katsele prantslane aga enam ei startinud, põhjuseks veeleke.
- Neuville tegi 15. katsel spinni ning tõdes finišis, et ta hübriidiga on samuti midagi viga. Järgmisel katsel näis asi siiski töötavat.
- Sordo masinal kadus 16. katsel hübriiditugi. Seda polnud tal ka 17. katsel.
- Tänak kaotas 17. katsel kiirematele üle 30 sekundit. Põhjuseks möödapanek seadistusega.
- Katsuta masinal purunes punktikatsel tagumine vasak vedrustus, mistõttu lonkas ta viimase katse lihtsalt läbi.
Ralli eel:
Kuivõrd Tänak vahetas kahe hooaja vahel tööandjat, kolides Hyundaist M-Spordi leeri, on ta konkurentidega võrreldes Monte Carlos veidi kehvemas seisus.
«Pean alustama puhtalt lehelt, mis on suur töö ja ilmselgelt ei leia ühe ja poole [testi]päevaga perfektset seadistust. Samas andis auto head tagasisidet ja reageeris hästi, nii et pean lihtsalt leidma seadistusega optimaalse tasakaalu ja maksimaalse jõudluse. Järgmised rallid sellele keskendumegi, need on tähtis leida,» lausus eestlane ning avaldas lootust, et tal õnnestub hooaja avaetapp siiski esikolmikus lõpetada.
«Loodan, et suudame olla paremad kui kuuendad, eks ole näha. Isegi esikuuiku koht nõuab korralikku pingutust, aga kui oleksime poodiumil, siis ma oleks õnnelik,» sõnas Tänak.
Monte Carlo rallil on stardis 10 WRC-masinat: Toyotadega kihutavad Kalle Rovanperä, Elfyn Evans, Sébastien Ogier ja Takamoto Katsuta, Hyundaisid roolivad Thierry Neuville, Esapekka Lappi ja Dani Sordo ning M-Spordi Forde taltsutavad Ott Tänak, Pierre-Louis Loubet ning erasõitja Jourdan Serderidis.
Ajakava
Neljapäev, 19. jaanuar
Testikatse – Sainte-Agnes / Peille (2,29 km) 10.31
SS1 – La Bollene-Vésubie / Col de Turini 1 (15,12 km) 21.05
SS2 – La Cabanette / Col de Castillon (24,90 km) 22.03
Reede, 20. jaanuar
SS3 – Roure / Roubion / Beuil 1 (18,33 km) 10.09
SS4 – Puget-Théniers / Saint-Antonin 1 (19,79 km) 11.22
SS5 – Brianconnet / Entrevaux 1 (14,55 km) 12.25
SS6 – Roure / Roubion / Beuil 2 (18,33 km) 15.23
SS7 – Puget-Théniers / Saint-Antonin 2 (19,79 km) 16.36
SS8 – Brianconnet / Entrevaux 2 (14,55 km) 17.39
Laupäev, 21. jaanuar
SS9 – Le Fugeret / Thorame-Haute 1 (16,80 km) 9.24
SS10 – Malijai / Puimichel 1 (17,31 km) 11.05
SS11 – Ubraye / Entrevaux 1 (21,78 km) 13.17
SS12 – Le Fugeret / Thorame-Haute 2 (16,80 km) 15.31
SS13 – Malijai / Puimichel 2 (17,31 km) 17.05
SS14 – Ubraye / Entrevaux 2 (21,78 km) 19.23
Pühapäev, 22. jaanuar
SS15 – Lucéram / Lantosque 1 (18,82 km) 8.57
SS16 – La Bollene-Vésubie / Col de Turini 2 (15,12 km) 10.05
SS17 – Lucéram / Lantosque 2 (18,82 km) 11.40
SS18 – La Bollene-Vésubie / Col de Turini 3 (15,12 km) 13.18 (punktikatse)