Autoralli MM-sarja hooaja viiendal, Portugali etapil maadles Ott Tänak mitmete erinevate probleemidega, ent võitles lõpuks välja neljanda koha.
Tänak saatis inseneridele sõnumi: näitasin oma sitkust, nüüd on nende kord
Võistlus algas tegelikult hästi. Tänak tõusis teise katse järel liidriks ja tunnistas, et «läheb isegi üllatavalt hästi.» Jamasid ei tulnud aga kaua oodata...
Neljandal kiiruskatsel purunes üsna tühja koha pealt saarlase rehv. Sellega oli tippmäng suuresti lõppenud. Seitsmendaks pudenenud Tänak jätkas optimaalses tempos, ent puhta sõiduga polnud võimalik palju ära teha.
Hiljem selgus, et rehvijama ei olnud ainus probleem. Avapäeval tekitas peavalu ka veepump. Õnneks likvideerisid mehaanikud mure üsna kiiresti.
Vaikselt nokitsedes õnnestus pingereas kõrgemale ronida. Esimesena kadus eest karmi avarii teinud Elfyn Evans, siis samuti sõiduvea teinud võistkonnakaaslane Pierre-Louis Loubet ning viimase päeva alguses tehnilise murega Thierry Neuville.
Tõsi, Tänak oli kogu nädalavahetuse jooksul Ford Puma auto osas rahulolematu. «Sõidan metsiku hobusega,» ütles ta laupäeval ja lisas hiljem: «Aken, kus masin töötab, on päris kitsas. Peame saama auto igal pool ühtlaselt tööle.»
Viimasel päeval kaotas Tänak ka hübriidi. Sellele vaatamata lõpetas ta neljanda kohaga ning teenis punktikatselt lisaks neli silma.
«Väga nõudlik nädalavahetus, mõistagi! Meil on praegu väga suuri nõrkusi, mis tuleb korda ajada. Järgmised nädalad tulevad väga väljakutsuvad, et asjad tehtud saaks,» võttis Tänak ralli kokku.
«Sellistes karmides oludes teised läbimised meie jaoks ei tööta. Andsin inseneridele sõnumi edasi. Näitasin oma sitkust, nüüd on nende kord.»
MM-sari jätkub kolme nädala pärast Sardiinia kruusal.