Tänaku tiimikaaslasel on lagunevast Fordist kõrini: see ajab mul südame pahaks

Toimetas Karl Juhkami
Copy
Pierre-Louis Loubet
Pierre-Louis Loubet Foto: M-Sport

Ott Tänakul ja Pierre-Louis Loubet'l on tänavu väga palju ühist. Nad pole mitte niisama tiimikaaslased, vaid agoonias tiimikaaslased, sest mõlemad peavad taluma M-Spordi Ford Puma tehnilisi rikkeid...

Loubet alustas Sardiinia rallit enda kohta suurepäraselt, hoides nelja katse järel Sebastien Ogier ja Esapekka Lappi järel kolmandal kohal. Järgmisele katsele ta aga enam startida ei saanud, sest Ford Puma käigukast arvas teisiti...

«Viienda katse stardis me ei saanud me lihtsalt käiku sisse. Mul pole elu sees varem pidanud sellise probleemiga kokku puutuma. Katse küll tühistati hiljem, kuid meie ei saanudki stardist minema.

See oli väga suur pettumus. Meie kiirus oli järjekordselt väga hea, kuid taas oli autoga probleeme. See on väsitav. Olime sel hetkel kolmandad. See kõik ajab juba südame pahaks,» põrutas 26-aastane roolikeeraja usutluses AutoHebdole.

Katsele mittestartimise eest määrati Loubet'le kolmeminutiline karistus, mis kukutas ta hoobilt 17ndaks. Pärast seda otsustas prantslane päeva lõpuni rahulikult võtta.

«Mida meil olnuks näidata? Kolme kiire katse järel hätta sattumisega ei tõesta me midagi. Juba eelmisel hooajal oli meil väga palju probleeme, kuid suutsime kuidagi neist üle olla. Ent kui tänavu kellegagi midagi juhtub, siis ikka meiega,» jätkas ta kibestunult. «Kaotasime juba enne seda [käigukasti riketki] kümmekond sekundit seetõttu, et süsteemi, mis pidanuks mootorit vee eest kaitsma, ei töötanud korralikult.»

Kuigi Loubet otsustas õhtustel katsetel rahulikult võtta, siis päeva lõpuni ta ei jõudnudki, kuna kihutas ühes kiires paremkurvis teelt välja. Kui esmapilgul tundus see olevat mehe enda sõiduviga, siis tegelikult see päris nii polnud.

«Katse alguses sai auto kerge löögi, mis kahjustas roolivarrast. Esiti polnud küll midagi hullu, kuid 25 kilomeetrit hiljem murdus see lihtsalt pooleks. See pole normaalne,» kostis ta nõutult.

Seda juttu kinnitab ka tõsiasi, et kui üldjuhul saadetakse katkestanud sõitjad järgmisel päeval ikkagi superrally süsteemis rajale tagasi, siis Loubet'ga M-Sport nõnda ei talitanud, kuivõrd auto kordategemine osutus võimatuks.

Järjekordne katkestamine tähendab, et Loubet hooaja algus on sõna otseses mõttes aia taha läinud. Kuue etapi järel on prantslasel ette näidata ainult kaks lõpetamist: Rootsis oli ta kuues ja Horvaatias seitsmes.

Kuigi mehel on M-Spordiga leping terveks hooajaks, istuvad nad lähiajal omakeskis maha, et sõjaplaanile uuesti otsa vaadata. Seda, mis tulevik toob, Loubet' öelda ei osanud: «Mina ei tea midagi, sest mina pole see, kes asju otsustab. Seda teevad need, kes toovad lauale ka raha.» 

«Mina tahaksin lihtsalt ühe ralli probleemideta lõpuni sõita, et näidata, milleks tegelikult võimeline olen. Kiiruskatsetel heade aegade näitamine on küll tore, kuid pidevalt punktidega jäämine omakorda kohutav,» lausus prantslane lõpetuseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles