Tänak päästis auto mahapõlemisest: olukord oli kriitiline, mootoris on auk sees

Ott Tänak
Ott Tänak Foto: Hannu Rainamo / Lehtikuva / AFP / Scanpix

Ott Tänak andis esimestes katkestamisjärgsetes intervjuudes mõista, et kapoti alt immitsenud suits oli väga ohtlik ja tänu kiirele reageerimisele suutsid nad koos Martin Järveojaga päästa auto mahapõlemisest.

Tänak sõitis Soome ralli kolmandal katsel täiskiirusel, kui ühes lauges paremkurvis sõitis otsa trajektooril olnud maakivile. Kokkupõrge oli nii tugev, et kivi tuli läbi põhjakaitse ning tegi mootorisse augu.

Ott Tänak ja Martin Järveoja autot remontimas
Ott Tänak ja Martin Järveoja autot remontimas Foto: WRC ALL LIVE

«Tundub, et tabasime väga kiirel lõigul kurvis maakivi. Lõhkusime ilmselgelt põhjakaitse. Auto alt näen praegu vaid, et mootori starter on katki. Muu tundus korras, aga mootorist on õli väljas ja jõuallikas on katki,» rääkis Tänak WRC All Live’i eetris.

Teleülekandest oli näha, et auto kapoti alt immitses leeke ning Tänak tunnistas, et olukord kiskus kriitiliseks. Kuigi mootorilt kadus jõud, siis jätkati pärast kiiruskatselt lahkumist elektrijõul. Tänak selgitas, et eesmärk oli mootor maha jahutada, et tuli kustutada, kuid see plaan ei toiminud.

Martin Järveoja Ford Puma juures
Martin Järveoja Ford Puma juures Foto: WRC ALL LIVE

«Oli ka tulekahju, ja üldse mitte väike. Meil oli siin üksi metsas olles üsna kriitiline olukord. Tuli süttis ilmselt kohe, proovisime elektriseadmes seda maha jahutada. Aga kui summuti on kuum ja õli laiali, võib päris kiiresti asi maha põleda. Sõitsime elektriga nii kaua kui võimalik, aga ikka oli suur tulekahju. Hea, et meil oli kaks tulekustutit,» selgitas Tänak.

Sarnaselt M-Spordi tiimipealik Rich Milleneriga ei uskunud ka Tänak, et neil on võimalus laupäeval autoga võistlustulle naasta.

Märksõnad

Tagasi üles