Taktikamäng stardikohaga – kes langetas õige otsuse

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak.
Ott Tänak. Foto: M-Sport

Eile sõidetud Portugali ralli kvalifikatsioonikatse tõstis eestlastest rallisõprade ootused kõrgustesse – Ott Tänak sai viienda aja ja valis endale tänaseks kolmanda stardikoha. Algus vastab Tänaku ootustele. «Loodetavasti tuleb hea ralli ja finišis saame häid punkte!» lasus ta enne rallit meeskonna pressiteenistuse vahendusel.


Kvalifikatsiooni neli esimest olid tänavuse MMi suurimad soosikud. Soomlane Jari-Matti Latvala ja norralasest vanameister Petter Solberg tõid Fordile kaksikvõidu, soomlane Mikko Hirvonen ja prantslasest enim tiitleid kogunud rallimees Sebastien Loeb said oma Citroënidel kolmanda ja neljanda koha. Ford Fiesta WRCga sõitev Tänak oligi kohe suure neliku kannul, kaotades viie kilomeetriga Latvalale 2,69 sekundit.

«Sõit õnnestus hästi, kuid mitte ideaalselt. Tegemist oli väga kavala kiiruskatsega, teedel oli väga palju kive,» sõnas Tänak pärast testikatset.

Paar tundi pärast kvalifikatsiooni toimunud stardikohtade valimisel läks käima tõeline taktikamäng. Nimelt sõidetakse täna esimene lühike kiiruskatse pärastlõunal, ent järgmised kolm katset jäävad juba õhtupimedusse. Kui sellele lisada kruusateedel autode tekitatav tolmupilv, seisid piloodid valiku ees: kas minna rajale eesotsas ja puhastada teed või sõita puhtal rajal, ent võidelda pimeduse ja tolmu tõttu väga halva nähtavusega.

Esimestena valinud Latvala ja Solberg eelistasid teist varianti ja lähevad rajale 17. ja 16. autoga. Hirvonen ja Loeb otsustasid aga teepuhastaja rolli kasuks ja stardivad kohe esimestena. Otse nende kannul, kolmandana, läheb rajale koos kaardilugeja Kuldar Sikuga sõitev Tänak.  

Juba möödunud nädalal avas Tänak kaarte. Ta märkis, et kuna võistluse eel ei saa ta autot katsetada, tuleb rallit alustada ettevaatlikumalt. «Peame õppima autot tunnetama, kui see on käes, võib juba rohkem vajutada,» sõnas ta. «Eelmine MM-ralli Mehhikos õnnestus meil hästi ja loodan, et meil jätkub sama head hoogu ka siin.» Portugali olud on talle tuttavad, samas on ta kihutanud ka kahel eelmisel hooajal.

Mingil määral võib testimiseks lugeda ka möödunud nädalavahetusel samas sõidetud rallisprindivõistlust, kus Tänak saavutas viienda koha.

Tänak ja Sikk pole Portugalis ainsad eestlased. N-rühma Subaruga lähevad rajale Sander Pärn ja Ken Järveoja. Peale võimalikult hea koha püüdmise on elus kolmandat korda MM-rallil osalevatel meestel veel üks ülesanne: reklaamida juulis Otepää ümbruses toimuvat Rally Estonia võistlust. Selleks on meeste auto kirjatud spetsiaalselt seda võistlust reklaamivate kirjade ja värvidega.

«Portugali ralli on meile täiesti uus ralli, usun, et saame sealt väga hea kogemuse.
Katsekilomeetreid on nelja päeva peale kokku pea 450, mis on meile heaks ettevalmistuseks enne Eesti ja Läti meistrivõistluste kruusarallisid,» vahendas Ruudulipp Pärna sõnu.

«Saame kiiruslegendiga tööd teha ja ühtlasi tuleb seal targalt sõita, sest N-rühma autot on nendel teedel üsna lihtne ära lõhkuda. Kuna see on meile uus ralli, siis võtame seda samm-sammult, aga kindlasti tahaks oma tempot seal võrrelda teiste N-rühma masinatega.»

Neli päeva kestev ralli stardib täna ja lõppeb alles pühapäeval. Kokku sõidetakse 22 kiiruskatset ning tõsiseks tööpäevaks kujuneb ka pühapäev, kuhu on jäetud koguni kuus kiiruskatset.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles