Portugali MM-rallil esikoha eest võitlev Ott Tänak pigistab kivist vett välja.
Tänak andis mõista, et kihutab piiri peal
Hyundaid taltsutav eestlane ütles juba eile, et ta peab i20 autoga tulemuse tegemiseks sõitma oma stiilist erinevalt. Käigu pealt suurt midagi ära teha ei anna, küll aga saab kohaneda. Sellega on Tänak hästi hakkama saanud.
Kõva tööga on ta hoidnud end pidevalt esikoha mängus. Pärast 11. katse Kalle Rovanperä katkestamist jätkus põhimõtteliselt heitlus vaid Sebastien Ogier'ga. Meie mees näitas sisu 37,25 km pikkusel Amarantel, kus ta teeni esimese katsevõidu ja tõusis liidriks.
«Annan endast tõepoolest kõik. Üritan lihtsalt olukorras maksimumi võtta. Mõned kohad üllatavad. Ma ei tea kunagi, kus on piir. See teeb olukorra keerukaks,» märkis Tänak.
Paraku tabas teda järgmisel katsel aeglane rehvipurunemine. Selle tulemusel pudenes meie mees Ogier' järel teiseks. Lõunapausiks lahutas kaht kanget 13,6 sekundit. Tänak tõdes, et jama tõttu läks kaotsi läks umbes 20 sekundit.
«See oli päris õnnetu rehvipurunemine. Ma ei saanudki aru, kus see juhtus, aga nägin hiljem, et rehvi külje peale oli väike lõikekoht,» selgitas Tänak lõunapausil juhtunut.
«Vähem kui kilomeetriga oli rehvist igatahes õhk väljas, pärast mida tuli meil veidi üle kaheksa kilomeetri rehvirõhuta sõita. Seega otsustasin hoogu maha võtta, et rehvi ikkagi veljel hoida, muidu võinuks veel rohkem aega kaotada. Lõpuks tuli see enam-vähem välja.»
Lisaküsimuse peale, kui keeruline on seda tempot, kus tuleb rehvi selgelt hoida, ent samas kiirust näidata, hoida, vastas Tänak muiates: «Mitte miski siin elus pole lihtne.»
Õhtustel katsetel kavatseb saarlane jätkata igatahes samamoodi nagu hommikul, sest juurde tal panna pole. «Hommikul olin kõikidel katsetel juba maksimumilähedane. Eks ole näha [mis saab], meie jätkame samaviisi. Tänane õhtu ja homne on veel ees, seega rallil pole veel midagi kindel,» lausus saarlane.