WRC-sarjas loobuti ühest üsna mõttetust, arengut takistavast reeglist

Jarmo Jagomägi
, reporter
Copy
Tulevikus võib ilmselt sotsiaalmeedias kohata rohkem võistlusvälist rallisisu.
Tulevikus võib ilmselt sotsiaalmeedias kohata rohkem võistlusvälist rallisisu. Foto: IMAGO / Nikos Katikis / Scanpix

Teisipäeval sai selgeks, et autoralli MM-sarja hoobilt pea peale ei keerata. N-ö väiksemas kirjas tehti aga veel paar olulist otsust.

Jutt puudutab paar päeva tagasi Usbekistanis toimunud maailma mootorispordi nõukogu istungit. Rahvusvaheline autoliit (FIA) ja WRC jõudsid arusaamale, et hübriidautodest loobumine juba selle hooajal järel oleks rutakas. Nõnda jätkatakse praegusel rajal veel vähemalt 2026. aasta lõpuni.

Lisaks astuti samm, et veidi kriisis olevat autorallit populaarsemaks muuta. Nähtavuse ja huvi vahele võib õigupoolest tõmmata võrdusmärgi.

Kui varem ei tohtinud MM-etappide ülesõitudel ükski ekipaaživäline tiimiliige autole minna lähemale kui kilomeeter, siis nüüd see piirang kaob.

«Nõukogu kiitis heaks, et reklaami eesmärgil võivad kaks kindlaks määratud võistkonna liiget ülesõitudel võistlusautode juures käia. Nad tohivad filmida ning luua sotsiaalmeedia sisu,» seisis pressiteates.

«Lisaks muudetakse autosid nõnda, et sinna saaks paigaldada pardakaamerad.»

Sahistatud on ka WRC-teemalisest Netflixi seriaalist, ent selle kohta ametlikud teated puuduvad.

Tagasi üles