Autoralli MM-sarja seisus võib enne hooaja viimast etappi hinnata kahe erineva nurga alt. Ott Tänakul on võimalus individuaalne tiitel võita. Teisalt võib liider Thierry Neuville'ile vabalt ka praegusest saagist piisata.
Tänak mõtles tiimile. Egoistlik lähenemine võinuks ta MM-tiitlile palju lähemale viia (4)
Käime tavatõed üle. Ühel rallil on laual maksimaalselt 30 silma: 18 laupäeva, 7 pühapäeva ja 5 punktikatse eest.
Ehk kuu aja pärast Jaapanis asfaldil peaks Neuville teenima MM-tiitli kindlustamiseks minimaalselt kuus punkti. Praegu on vahe 25 silma. Ühel pulgal olles hakatakse võrdlema kohti alates kõrgemast.
Tegelikult võinuks meie mees eile lõppenud Kesk-Euroopa ralliga tiimisisesele konkurendile palju lähemalegi jõuda. Pärast Sebastien Ogier' katkestamist eelviimasel kiiruskatsel sai selgeks, et Tänak teenib laupäeva eest esikoha 18 punkti. Tõsi, nende lunastamiseks tuli ka finišisse jõuda.
Tol hetkel omas saarlane väga head võimalust, et plats puhtaks lüüa. Ta kaotas pühapäeva kokkuvõttes liider Takamoto Katsutale vaid 0,6 sekundiga. Punktikatsel võttis Tänak aga hoo nõnda maha, et kindlustas küll üldvõidu, aga langes päeva kokkuvõttes neljandaks ja jäi kuuenda aja tõttu viimase katse boonusest sootuks ilma.
«Igatahes, kuna pärast seda olukord muutus, siis võistkondlikku MM-tiitlit silmas pidades olime eriti hoolikad. Tahtsime teha puhta katse, auto ja punktid koju tuua,» viitas ta katse varem Ogier'ga juhtunule.
Teeme lihtsalt sportlikust huvist veidi matemaatikat. Mis juhtunuks, kui Tänak vajutanuks gaasi põhja, noppinuks maksimumi ka pühapäeval ja saanuks Kesk-Euroopas 30 silma?
Siis oleks tal praegu 208 punkti. Neuville jäänuks nõnda ühest punktist ilma ehk läinuks hooaja finaalile vastu 224 silmaga.
Reaalne vahe on aga 200 vs. 225. 16 vs. 25... Päris arvestatav erinevus. Näiteks laupäeva õhtuks saanuks siis Tänak teoorias olukorra juba enda kasuks mängida.
Ent õnneks või kahjuks spordis «oleksid» ei loe. Kõik saab selgeks 21.–24. novembrini Jaapanis, kus peetakse MM-hooaja viimane etapp.
Tiimide arvestuses asub Hyundai kaitsma Toyota ees 15-punktilist edu.