Toyota meeskonna senine tiimipealik Jari-Matti Latvala on teatanud, et järgmisel MM-hooajal ta selles rollis täiskohaga ei ole. Tema asetäitjaks saab neljakordne maailmameister Juha Kankkunen, kes seni on olnud Toyota esindusnägus.
Latvala asetäitjaks saab neljakordne maailmameister
2019. aastal täiskohaga WRCs sõitmise lõpetanud Latvala soovib 2025. aastal osaleda Euroopa meistrivõistluste Historic-klassis ning ei saa seega viibida kohapeal kõigil MM-etappidel.
Esmaspäeval toimunud pressiüritusel kinnitas Toyota, et neil rallidel, kus Latvala ei saa viibida, asendab teda 65-aastane Kankkunen.
«Meeskond palus mul seda ametit pidada. Ma ei hakka käima igal etapil, aga kui Jari-Matti hooaeg algab, siis minu koormus kasvab,» ütles Kankkunen, kes on Toyota ridades 1993. aastal tulnud maailmameistriks ning saab praegu väga hästi läbi Toyota juhatuse esimehe Akio Toyodaga.
«Sõitsin Toyotaga kokku üheksa aastat ja Toyota oli esimene meeskond, kes andis mulle võimaluse osaleda MM-sarjas. On suur rõõm seda tööd teha. Kavatsesin pensionile jääda, aga siis paluti mul tagasi tulla ja ma olen Toyota jaoks kaks aastat olnud esindusnägu, teinud show-võistlusi. Olen meeskonda aidanud nii palju kui võimalik ja olen väga õnnelik, et nad palusid mul seda tööd teha,» lisas Kankkunen.
Latvala on väga meelitatud, et saab Kankkuneniga ametit jagada, eriti arvestades, kui olulised on Kankkuneni saavutused olnud Soome rahva jaoks. «Mäletan, kui isa mind esimest korda Juha tallu viis, mul käed värisesid, kui temaga kohtusin. Mul on nii hea meel, et ta on meiega,» rääkis Latvala, kelle sõnul on tänapäeva rallil kindlasti võimalik õppida ka kümnendite tagusest WRCst, mil Kankkunen oli tipus.
«Oleme juba [Kankkuneniga] päris tihedalt koostööd teinud, koos reisinud ja söömas käinud. Me kõik räägime ja mõtleme kaasaaegsest rallist, kuid ka vanal ajal oli palju häid asju. Tegelikult on mõned punktid, mida saame [Kankkuneni sõiduajastust] võtta, ja asju, mida võiksime nendest aegadest õppida,» arvas Latvala.
Ühtlasi kinnitas Toyota tänasel üritusel oma sõitjaterivi 2025. aastaks. Kõigil 14 MM-etapil on stardis neli Rally1-autot, nende roolis Kalle Rovanperä, Elfyn Evans, Takamoto Katsuta ja Sami Pajari. Sébastien Ogier teeb kaasa osalise hooaja.