F2-sarjas debüütvõidu võtnud Eesti vormelisõitja Paul Aron ütles pärast edukat põhisõitu, et tulemus võttis raskuse õlgadelt.
Karjääri esimese F2 sõidu võitnud Paul Aron: mõtlesin vahepeal, et seda ei tulegi
Hitechi piloodi Aroni jaoks oli nädalavahetus üsna edukas. Esmalt võitis ta kvalifikatsiooni, siis avalikustati tema uuel hooajal kehtima hakkav reservsõitja leping F1 meeskonna Alpine'iga. Vahepeal tuli ette väike ebaõnnestumine – sprindisõidu seitsmes koht –, aga nädalavahetus lõppes ütlemata positiivselt, sest ta avas viimaks võiduarve.
«Ma ei hakka valetama, see võttis natukene pinget maha,» ütles Aron pärast sõitu pressikonverentsil. «Võit pole veel täielikult kohale jõudnud. Oleme sel hooajal olnud korduvalt võidule lähedal – seekordne kvalifikatsioonivõit oli juba neljas –, aga ikka jäi põhisõidu esikohast midagi puudu.»
Aron tõi välja, et Hitech oli seni ainus võistkond, kes sel hooajal polnud veel ühtegi sõitu võitnud, kuigi kiirust on olnud. «Peas keerles mõte, et mis siis, kui me sel aastal ei võidagi? Mõistagi polnud need mõtted eriti kasulikud. Suutsin nüüd võita ja kuigi start polnud päris see, mida lootsin, püsisime liidri kannul. Siis tuli turvaauto, mis segas kaarte,» rääkis ta.
Stardis möödus Aronist sarja üldliider Gabriel Bortoleto, kellele määrati boksiteel rajapiirde ületamise eest viiesekundiline karistus. Kuigi brasiillane ületas finišijoone esimesena, pälvis esikoha Aron. Bortoleto langes kolmandaks, temast sai mööda veel prantslane Isack Hadjar. «Mul vedas. Õnnitlused Bortoletole, sest tema võitis rajal,» kiitis 20-aastane tallinlane konkurenti.
«Meie plaan oli, et kui stardis kaotame positsiooni, siis teeme boksipeatuse varem ning proovime sellega aega võita. Oli lootust, et plaan toimib, kuid siis sai Bortoleto tänu turvaautole n-ö tasuta boksipeatuse ja meie vahele jäi teisi sõitjaid. Selline olukord loob alati segaduse, sest need, kes pole veel boksis käinud, ei võitle millegi suure nimel ning neil pole midagi kaotada.
Proovisin sõitu võimalikult hästi kontrollida, kuid Isack oli mu selja taga, nii et ma ei saanud lihtsalt rahulikult sõita ja oodata. Sedasi on alati keeruline. Pead lihtsalt ootama õiget hetke ja kasutama tekkivad võimalused ära,» sõnas Aron.
Värskes punktitabelis tõusis Aron (163 p) Bortoleto (188,5) ja Hadjari (188) järel kindlalt kolmandaks. Kiire matemaatika ütleb, et Eesti võidusõitjat lahutab liidrist 25,5 punkti. Viimasel etapil Abu Dhabis on tal väike võimalus tulla debüüthooajal meistriks, sest kokku on laual veel 39 punkti (2 punkti kvalifikatsioonivõidu, 10 punkti sprindisõidu ja 25 põhisõidu võidu ning 1+1 punkti mõlema sõidu kiireima ringi eest).
Kas esimene võit, punktiseis ja tuleviku kindlustamine Alpine'iga võtsid pingeid maha? «Pinge suurus sõltub alati mõtteviisist. Leping Alpine'iga ja võiduarve avamine aitab kindlasti, kuid lõpuks loeb see, milline on suhtumine. Ootan viimast etappi, kuid kahjuks olen tipust nii kaugel. Ma ei hakka valetama, mul pole kõige lihtsam seis enne lõppvaatust,» vastas Aron.
Ta jätkas: «Pärast kehva hooaja keskpaika ei saagi rohkemat oodata. Seitse või kaheksa sõitu ilma punktideta... Suurem osa mu punktidest on tulnud kvalifikatsioonivõitudest. Aga see on osa elust.»
Aron lisas, et pärast seda, kui leping Alpine'iga sai avalikuks, tundis meedia tema vastu suurt huvi. «Otsustasin telefoni vaigistada, et saaksin keskenduda ainult sõidule ja et ei mõtleks liiga palju tuleviku peale.»
F2 hooaja viimane etapp toimub järgmisel nädalavahetusel ehk 6.–8. detsembril Araabia Ühendemiraatides.