Eestlased tegid Dakari rallil kokkuvõttes korraliku tõusu

Madis Kalvet
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mart Meeru ja Toomas Triisa teise võistluspäeva järel.
Mart Meeru ja Toomas Triisa teise võistluspäeva järel. Foto: Margus Kiiver

Dakari maratonralli teine päev oli küll lühem, kui esimene, kuid kindlasti mitte kergem. Temperatuur tõusis kohati pea 40 kraadini ja teise päeva kiiruskatse pikkuseks oli 359 kilomeetrit, millele lisandus ülesõitu katsele ja katselt laagrisse 366 kilomeetrit ja see kõik kokku tegi 724 kilomeetrit.

Teisel päeval sõideti Argentinas San Luisi linnast San Rafaeli ja sõitjad kohtusid teisel katsel esimest korda ka liivadüünidega, seda katse lõpuosas (umbes 100 kilomeetri jagu). Oma olemuselt oli Dakari teine katse üks ralli kiireimaid, eriti just esimene osa. Toomas Triisa (Honda) koht oli päeva kokkuvõttes 44., kaotades päeva võitnud Sam Sunderlandile (Honda) 57 minutit.

Kahe päeva kokkuvõttes on Triisa  42. kohal, kaotades liider Joan Barredale (Honda) 1.20.57. Mart Meeru (Honda) on peale teist päeva 69. kohal, kaotust liidrile on 2.04.06. Päeva kokkuvõttes oli ta 60. (+1.19.50). Avapäeva järel oli Triisa hoidnud 57. ja Meeru 118. kohta.

Mõlemad mehed jäid päevaga rahule, Triisal oli küll väike probleem tehnikaga, millele ta aga sai lahenduse katsel. «Katse viimases kolmandikus hakkas tsikli mootor seisma jääma. Probleem oli kütusepumbas, õnneks olid aga vajalikud asjad kaasas ja sain tsikli uuesti käima ja jõudsin kindlalt laagrisse. Oma 7-10 minutit kulus selle peale. Tegu oli väga kiire katsega, kus tuldi ikka põhjagaasiga väga pikalt. Tolmu oli samuti palju ja düünidega jäin samuti rahule, sain seal üsna korralikult sõita,» võttis Triisa oma päeva kokku.«Ei mingeid erilisi probleeme, jätkame samas vaimus,» lisas Mart Meeru.

Kolmandal päeval ootavad sõitjaid ees esimesed tõsisemad mäed, kui sõidetakse läbi eel-Andide. Mootorratturid ja quadid tõusevad 4300 meetri kõrgusele, kust kindlasti avanevad võrratud vaated, kuid kahjuks ei ole suurt aega nende nautimiseks. Nende laager asub aga 1600 meetri kõrgusel. Maratonkatse esimese osa pikkus on kokku 665 kilomeetrit, millest katset on 373 kilomeetrit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles