Audi võttis dramaatilisel Le Mansi 24 tunni sõidul kaksikvõidu

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andre Lotterer, Marcel Fässler ja Benoit Treluyer tulid kolmandat korda Le Mansi 24 tunni sõidu võitjaks.
Andre Lotterer, Marcel Fässler ja Benoit Treluyer tulid kolmandat korda Le Mansi 24 tunni sõidu võitjaks. Foto: SCANPIX

Tänavu 82. korda peetud legendaarse Le Mansi 24 tunni sõidu lõpetas kaksikvõiduga Audi. 379 ringi läbinud võitjameeskonnas sõitsid Marcel Fässler, Andre Lotterer ja Benoit Treluyer.

Sama kolmik võitis Le Mansis ka 2011. ja 2012. aastal. Kokku on Audi nüüd viimase 15 aasta jooksul võidutsenud koguni 13 korral. Teise koha saanud Audi kaotas võitjatele kolme ringiga, roolis Lucas di Grassi, Marc Gene ja Tom Kristensen. Seejuures ehitati teise koha auto pärast neljapäevasel vabatreeningul toimunud ränka avariid sisuliselt nullist üles, seina sõitnud Loic Duvalil keelasid aga arstid starti tulla ning tema koha võttis üle Gene.

Kolmandana lõpetas sõidu teisel tunnil suurde avarisse sattunud ja pikalt boksis remondis olnud Toyota, mille roolis olid Anthony Davidson, Nicholas Lapierre ja Sebastien Buemi. Toyota kaotas võidukale Audile viie ringiga.

Parimalt stardikohalt alustanud ning stardist peale võistlust juhtinud Toyota teine auto (sõitjad Kazuki Nakajima, Alexander Wurz ja Stephane Sarrazin) pidi öösel kella kolme paiku elektroonikaprobleemide tõttu katkestama. Liidriks tõusis Audi nr 2 (Fässler-Lotterer-Treluyer), kuid pidi seejärel samuti boksi keerama, sest autol vajas vahetust turbo.

Seetõttu läks esikoht Audi nr 1 (di Grassi-Gene-Kristensen) kätte, ent hommikul kell üheksa tabasid nendegi autot elektroonikaprobleemid. Kristensen suutis auto siiski tagasi boksi tuua, kus see uuesti korralikult liikuma saadi. Vahepeal hoidis esikohta ka Porsche, mille roolis Mark Webber (tiimi sõitjad lisaks Timo Bernhard ja Brendan Hartley), kuid selgelt kiirem olnud Audi nr 2 möödus neist kaks ja pool tundi enne võistluse lõppu ning hoidis esikohta ruudulise lipuni.

Porschele, kes osales Le Mansis LMP-klassis esmakordselt pärast 16-aastast vaheaega, lõppes sõit tehniliste probleemidega, kui mõlemad autod pidid boksi keerama. Neljanda koha sai tänu sellele Rebellion Racingu Toyota, mille roolis olid Nicolas Prost, Nick Heidfeld ja Mathias Beche. LMP2-klassi võitis Jota Sporti Nissan, mida juhtisid Simon Dolan, Harry Tincknell ja Oliver Turvey ning mis lõpetas üldarvestuses viienda kohaga, liidrist 23 ringi maas.

GTE Pro klassis võidutses AF Corse meeskonna Ferrari, mille rooli keerasid Gianmaria Bruni, Toni Vilander ja Giancarlo Fisichella. GTE Am klassi võitjaks krooniti aga suure ülekaaluga Aston Martini tehasetiimi Vantage GT, mida roolisid taanlased Kristian Poulsen, David Heinemeier Hansson ja Nicki Thiim.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles